پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۰۱۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
همتی گفت: برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین خسارت سیل، اجتناب ناپذیر است و موجب عرضه بیشتر ارز در بازار می شود.

شعار سال: همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:نیاز به برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای تامین بخشی از خسارتهای سیل، اجتناب ناپذیر است. فروش این منابع، موجب عرضه بیشتر ارز در بازار شده و منابع ریالی لازم را تامین می کند. برای تسهیل این فرایند بانک مرکزی نقش ثبات سازی در بازار را ادامه خواهد داد و منابع حاصل را صرف کنترل هدفمند نرخ و تنظیم عرضه و تقاضا خواهد کرد.

وی افزود: بانک مرکزی در سال جاری بر تغییر ترکیب ترازنامه خود(پایه پولی) تاکید دارد. همزمان با کنترل اضافه برداشت بانک ها، افزایش خالص ذخایر ارزی بانک مرکزی به دلیل تعدیل نرخ ها، افزایش فروش ارز توسط صادرکنندگان و... تحقق خواهد یافت.این شیوه می تواند منابع ریالی لازم جهت کارکرد بهتر اقتصاد و رونق تولید از ناحیه رشد پایه پولی را فراهم آورد.

همتی در ادامه نوشت: در شرایط حاضر افزایش نرخ سود کارکردی جز افزایش هزینه های تولید و فشار بیشتر بر ترازنامه بانک ها را نخواهد داشت. قطعا کمک دولت در ارائه منظم اوراق در بازار و شکل گیری عملیات بازار باز نتایج خوبی را در سال جاری به دنبال خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگارن جوان، تاریخ 23 فروردین 98، کد مطلب: 6895602: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین