پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
موسایی گفت: از اساس مشکلات کشور ما با مهاجرت از روستا به شهرها آغاز می‌شود. وقتی مهاجرت انجام می‌شود، بار عظیمی هزینه برای دولت و دستگاه‌های عمومی دارد. معمولاً افراد، حاشیه نشین می‌شوند و از همان جا انواع آسیب‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد. در شهرها با افزایش آسیب‌های اجتماعی، سرقت، رشوه و دزدی مواجه هستیم. همه این‌ها برای جامعه هزینه دارد. این بخش کوچکی از قضیه است.

شعار سال: میثم موسایی استاد اقتصاد دانشگاه تهران اظهار کرد: از اساس مشکلات کشور ما با مهاجرت از روستا به شهرها آغاز می‌شود. وقتی مهاجرت انجام می‌شود، بار عظیمی هزینه برای دولت و دستگاه‌های عمومی دارد. معمولاً افراد، حاشیه نشین می‌شوند و از همان جا انواع آسیب‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد. در شهرها با افزایش آسیب‌های اجتماعی، سرقت، رشوه و دزدی مواجه هستیم. همه این‌ها برای جامعه هزینه دارد. این بخش کوچکی از قضیه است.

وی افزود: راه حل این مشکلات، خلق شغل و ایجاد درآمد در روستاست. راه آن هم این است که کشاورزی به طور جدی مورد حمایت دولت قرار بگیرد. در حال حاضر هم با سیل‌های اخیر، خسارت بسیار زیادی به کشاورزی ما وارد شده و این مسأله می‌تواند بحران‌های بعدی اجتماعی و موج مهاجرت جدید به بار آورد. دولت چند سال قبل به خودروسازان ۱۲۰ هزار میلیارد تومان وام داد، این به اندازه چهار برابر کل خسارت سیل هاست. اگر قرار باشد وامی به روستاها داده شود، بلافاصله سرو صدا می‌شود که این مسأله تزریق پول است و بار تورمی برای کشور ایجاد می‌کند. تسهیلات را به جای خرج کردن در قسمت‌هایی که برای جامعه عایدی و برگشت ندارد، باید در بخش‌هایی مثل روستا هزینه کرد که از همه نظر می‌تواند سود داشته باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 19 خرداد 98، کد مطلب: 2119942:www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین