پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
یک فعال سیاسی حوزه زنان گفت: در مجلس شورای اسلامی باید ایده‌هایی که برخواسته از نص صریح قرآن می‌باشند از جمله برادری زن و مرد در قوانین نمود پیدا کند.

شعار سال: مینا مرتضایی در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران در مجلس دهم در جلسه جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: در مجلس شورای اسلامی نمی‌توان بدون ایده بود. باید به ایده ها وفادار ماند و در کنار آن باید به مبارزات زنان در طول تاریخ یکصدساله‌ی جامعه‌ی زنان نیز توجه داشت.

وی خواستار مقاومت در برابر افراد و نهادهای تمامیت‌خواه که مانع از تقویت جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌شوند، شد و افزود: از طریق مراجعه به کارشناسان و خرد جمعی باید کاری کرد تا مقاومت در برابر تمامیت‌خواهان که با تصویب قوانین و اعمال فشار مانع از حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در ساختار قدرت می‌شوند جلوگیری کنیم.

این فعال سیاسی جامعه‌ی زنان دفاع از حق و دفاع از زن را دو مسئله‌ی مجزا دانست و در تبیین دیدگاهش گفت: اگر نماینده‌ی زن در دفاع از حق و قانونی کردن حق به ورطه ی دفاع شخصی بیفتد خودش را قانون‌گذار و مجری قانون خواهد یافت و وقتی دفاع از حق به دفاع از شخصیت و جنسیت افراد محدود شود ما نیز همچون نیروهای خودسر، قانون‌گذار و مجری قانون خواهیم بود و شایستگی امانت‌داری رأی مردم را از دست خواهیم داد.

وی متذکر شد: زنی که در یک جامعه‌ی مردانه به دفاع از نوع خود می‌پردازد به ورطه ی دفاع از جنسیت و دفاع شخصی می‌افتد و متأسفانه در این صورت نماینده‌ همبستر همان قدرتی می‌شود که آن را نقض می‌کند. توجه به این چالش توسط زنان مجلس اهمیت زیادی دارد.

وی یادآور شد: حق دفاع از خود به قانون ارزش می‌دهد نه اینکه قانون این حق را تصاحب کند. قانون باید از حریم خصوصی مردم دفاع کند و نمایندگان زن مجلس باید بدانند حق است که به قانون ارزش می‌دهد و جامعه زنان این حق را به نمایندگان زن تفویض کرده است. نمایندگان باید مراقب باشند به ورطه دعواهای اصلاح طلبی و اصولگرایی نیفتند. مردم از جناح‌های مختلف پای صندوق‌های رای رفتند. بنابراین نیازمند سعه ی صدر و گشادگی همه نمایندگان به ویژه نمایندگان زن مجلس هستیم تا از تکرار آسیب‌های سیاسی، اجتماعی و سیاسی مجلس نهم جلوگیری شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395، کد مطلب: 95033018169:www. isna.ir

ن
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین