پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
يك پژوهشگر نمونه كشوري در حوزه علوم اجتماعي معتقد است، مبارزه با مواد مخدر مجموعه‌اي پيچيده است كه رهايي از آن عزم جدي مردم را مي خواهد.

شعارسال: رضا پورباقري افزود: متاسفانه با وجود تمامي اقدامات و عملياتي كه در حوزه نظامي و انتظامي در بخش‌هاي كشف مواد مخدر ، دستگيري قاچاقچيان و عاملان آن و ساير كارها انجام شده، هنوز براي بحث اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر نيازمند حضور جدي‌تر مردم هستيم.

وي با بيان اينكه مبارزه اجتماعي با مواد مخدر يعني مشاركت همگاني براي كنترل و مقابله با اعتياد ، ادامه داد: براي محقق شدن اين رويكرد بايد سرعت عمل نیروهای نظامی و انتظامی و قضات دادگاه‌ها در دستگیری و صدور حکم مجازات و مصادره اموال قاچاقچیان تشديد يابد تا اثر مطلوبی در مبارزه با مواد مخدر داشته باشد زيرا اين اقدام در فراهم كردن زمینه عدم دسترسی به مواد مخدر و پیشگیری نقش مهمی دارد.

پورباقري اظهار كرد: ایجاد تعامل پلیس با سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی درگیر با نهادهاي پیشگیری از مواد مخدر نيز مهم است و مي‌تواند در مبارزه اجتماعي با مواد مخدر تاثيرگذار باشد.

وي با اشاره به اينكه يكي ديگر از موارد مهم در بحث مقابله با اعتياد ،ايجاد آرامش و خودداري از تبعيض در محيط هاي كاري است، توضيح داد: اجرای عدالت اجتماعی، آرامش روانی و اعتماد به نفس در گروه سنی فعال جامعه باعث عدم گرايش به مصرف مواد مخدر مي شود زيرا آرامش و اعتماد به نفس دو عامل باز دارنده از روی آوردن به اين مواد است.

اين پژوهشگر حوزه علوم اجتماعي، همکاری و همفکری با نسل جوان را نيز مهم دانست و گفت: باید از نسل جوان برای حل مشکلات و مسائل خودشان و کشور کمک گرفت و به آنها فرصت داد تا ضمن آموزش ، تحصيل و تفريح و سرگرمي در زندگی اجتماعی وارد شوند و نیروی سرشار جسمی و فکری شان را بکار بگیرند.

پورباقري تصريح كرد: مسوولان به کار و کوشش نسل جوان بايد احترام گذارند تا آنان خود را کارآمد و سودمند احساس كنند.

وي با بيان اينكه رسانه های همگانی ، سازمانها و انجمن های مرتبط نيز بايد با اطلاع رساني به موقع از اشاعه اعتیاد در میان جوانان و همچنین سایر انحرافات و کجروی‌ها جلوگیری كنند، افزود: در حال حاضر وظايف مبارزه و مقابله با اعتياد به عهده برخي نهادهاي مسوول و گروهي خاص تكليف شده است ، در حاليكه عزم جدي تك تك افراد براي مبارزه اجتماعي با مواد مخدر ضروريست.

پورباقري خاطرنشان كرد: سن پايين اعتياد به مواد مخدر صنعتي و شيميايي و حتي مصرف سيگار كه به طور وضوح در سطح جامعه مشاهده مي‌شود ، هشداري براي همه مردم در قالب قشرهاي مختلف دانش آموزي ، دانشجويي ، كارگري، كارمندي و غيره است و بايد همه در قبال آن احساس مسووليت و وجدان كنيم .

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ اين پژوهشگر تصريح كرد: اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر روندي است كه با اتصال زنجيره‌هاي مختلف در بخش‌هاي آگاهي ، آموزش ، پيشگيري ، كنترل و درمان به موفقيت دست مي يابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 30 خرداد 1395، کدمطلب: 95033017880 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین