پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی مجموع خسارت های سیل در بخش کشاورزی و میزان بیمه آن را مطرح نمود. وی گفت : در کشور 3/5 میلیون هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش بیمه هستند.خسروشاهی نیز با بیان اینکه در سراسر کشور فقط پنج تا هفت درصد واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه هستند افزود: به دلیل اصطکاک اطلاعاتی در حوادث طبیعی از بیمه ها در این زمینه استقبال نمی شود و بر این اساس در دنیا به صورت قانونی بیمه اجباری انجام می شود.وی افزود برای فرهنگ سازی در زمینه بیمه 86 عنوان درسی در کتاب های مدارس را به صنعت بیمه اختصاص داده ایم .
شعار سال : قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه مجموع خسارت های سیل در بخش کشاورزی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است گفت: از این رقم فقط ۷۵۰ میلیارد تومان بیمه شده است.
 ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که حدود 20 درصد از زمین‌های زراعی کشور بیمه هستند افزود: از مجموع یک میلیون و 120 هزار هکتار زمین های زراعی آسیب دیده از سیل فقط 180 هزار هکتار تحت پوشش بیمه هستند.
وی گفت : در کشور 3/5 میلیون هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش بیمه هستند.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود:35 هزار هکتار از باغات و 6 هزار کلونی زنبور عسل در مناطق سیل زده تحت پوشش بیمه قرار دارند.
حسن نژاد گفت: همه واحدهای پرورش طیور در مناطق سیل زده تحت پوشش بیمه اجباری هستند و خسارات آنها جبران می شود.
وی با بیان اینکه مجموع خسارت های سیل در بخش کشاورزی حدود 13 هزار میلیارد تومان که 30 درصد آن مربوط به تاسیسات است افزود: از این رقم فقط 750 میلیارد تومان بیمه شده است.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: با توجه به اینکه در سال های گذشته تعداد بسیاری از کشاورزان دچار خسارت از خشکسالی شدند و امسال نیز سیل خسارت زیادی به کشاورزان وارد کرد حوادث طبیعی در کشور بسیار گسترده،​ سیستمی و شدید است و دولت باید از کشاورزان حمایت بیمه ای کند.
حسن نژاد افزود: با توجه به اینکه به طور میانگین بیش از 10 هزار میلیارد تومان سالانه به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد می شود نمی توان با حق بیمه پایین تعهدات بالا انجام داد.
وی گفت: میزان یارانه های دولت برای حق بیمه بخش کشاورزی به افزایش تعهد صندوق بیمه کشاورزان و کاهش حق بیمه ها کمک می کند.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه سالانه 105 هزار تعرفه برای انواع بیمه به کشاورزان اعلام می کنیم افزود: کشاورزان تعهدهای پایین را خریداری می کنند.
حسن نژاد گفت: تعهدات صندوق بیمه کشاورزی برای هر هکتار مزرعه آبی دو میلیون و 600 هزار تومان در بیمه پایه و با حق بیمه 14 هزار تومان است و بخش زیادی از این حق بیمه را دولت پرداخت می کند.
وی افزود: به دلیل خسارت های بسیار در بخش کشاورزی از محل بیمه کشاورزی درآمدی به دست نمی آید.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: 75 درصد حق بیمه ها در بخش کشاورزی را دولت پرداخت می کند اما پرداخت های دولت با تاخیر سه چهار ماهه روبرو است.
حسن نژاد افزود: نباید از صندوق های کشاورزی که دولت از آنها حمایت می کند انتظار داشته باشیم همه خسارت ها را جبران کنند.

پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی نیز در این برنامه گفت: تاکنون 60 هزار پرونده مناطق سیل زده برای دریافت خسارت به بیمه مرکزی اعلام و از این تعداد 26 هزار پرونده به مبلغ 130 میلیارد تومان ارزیابی شده است.
وی افزود: حدود 200 میلیارد تومان برآورد خسارت ما از بقیه پرونده هاست.
قائم مقام بیمه مرکزی گفت: البته این رقم برای واحدهای مسکونی است و خسارات پروژه های بزرگ تاکنون به ما اعلام نشده است.
خسروشاهی با بیان اینکه در سراسر کشور فقط پنج تا هفت درصد واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه هستند افزود: به دلیل اصطکاک اطلاعاتی در حوادث طبیعی از بیمه ها در این زمینه استقبال نمی شود و بر این اساس در دنیا به صورت قانونی بیمه اجباری انجام می شود.
وی گفت: چون شرکت های بیمه نمی توانند در شرایط اقتصادی نامناسب نمی توانند سرمایه جذب کنند بیمه گر ها به دلیل نداشتن سرمایه برای تعهدات خود در حوادث طبیعی سقف قرار می دهند.
قائم مقام بیمه مرکزی افزود: بر اساس خسارت باید منابع وجود داشته باشد و اگر شرکت های بیمه منابع داشته باشند خسارات را پرداخت می کنند.
خسروشاهی گفت: ممکن است صندوق های بیمه منابعی را که جمع آوری کرده اند خوب سرمایه گذاری نکرده باشند و این موجب کمبود سرمایه آنها شده باشد.
وی افزود: میانگین پرداخت خسارات حوادث طبیعی به وسیله صندوق های بیمه در دنیا 30 درصد است و 70 درصد باقی مانده را دولت ها پرداخت می کنند.
قائم مقام بیمه مرکزی گفت: پوشش بیمه به صورت بازرگانی برای حوداث طبیعی مانند سیل و زلزله امکان پذیر نیست زیرا حق بیمه آنقدر گران است که کسی توان خرید ندارد.
خسروشاهی افزود: همه کمک کنند که صندوق بیمه حوادث طبیعی راه اندازی شود.
وی گفت: اگر از واحد مسکونی 120 هزار تومان حق بیمه دریافت و به این صندوق واریز شود با توجه به وجود 30 میلیون واحد مسکونی در کشور سه هزار و 600 میلیارد تومان پول جمع آوری می شود که این مبلغ فاصله قابل توجهی از میزان خسارت های سالانه در کشور ندارد.
قائم مقام بیمه مرکزی افزود: بیمه ها بنگاه اقتصادی و تحت تاثیر فضای اقتصادی جامعه هستند اما تاکنون در مقایسه با بقیه بخش ها تا حدودی خوب عمل کرده اند.
خسروشاهی گفت: برای فرهنگ سازی در زمینه بیمه 86 عنوان درسی در کتاب های مدارس را به صنعت بیمه اختصاص داده ایم و در 15 میلیون نشریه راه رشد که در مدارس توزیع می شود بحث بیمه آمده است.

سید جعفر حسینی عضو نظام صنفی کشاورزی نیز در این برنامه گفت: عملکرد ضعیف صندوق بیمه کشاورزان در سال های گذشته، نداشتن قوانین شفاف بیمه ای این صندوق،​ وعده های عمل نشده و خدمات ضعیف بیمه ای صندوق بیمه کشاورزان موجب شده است کشاورزان از این صندوق استقبال نکنند.

وی افزود: تعهدی که صندوق بیمه کشاورزان دارد با خسارت ها تناسب ندارد و فقط 10 درصد خسارت ها پرداخت می شود.
حسینی گفت: پرداخت خسارت ها نیز با تاخیر روبرو است.
عضو نظام صنفی کشاورزی افزود: صندوق بیمه کشاورزان انحصاری است و رقابتی با آن وجود ندارد و یارانه بیمه کشاورزان فقط به این صندوق تعلق می گیرد.
وی گفت: این صندوق بر اساس سیاست های خودش پیش می رود و برای هر کدام از عوامل خطر حق بیمه ای دریافت می کند اما تعهدهایش تغییر نکرده است.
غدیر مهدوی کارشناس صنعت بیمه نیز در این برنامه گفت: دولت ها باید از بیمه ریسک های فاجعه آمیز حمایت کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی ها درجه ریسک گریزی مردم ایران در مقایسه با 100 کشور رتبه آخر است افزود: برآورد نرخ حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله امکان پذیر نیست و بیمه بازرگانی نمی تواند آن را تعهد کند.
مهدوی گفت: بیمه آتش سوزی ریسک پذیر است و فاجعه آمیز نیست و به ازای هر هزار خانه در کشور یک خانه دچار آتش سوزی می شود و خسارت آن برای بیمه ها قابل پیش بینی است.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:30فروردین 1398،کدخبر:1992759،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین