پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
آخوندی: طبق برنامه‌ریزی، قطعات 1،2 و 3 آزادراه تهران شمال به خاطر مقاومت در برابر سرما و گرما و کاهش هزینه‌ها با کف بتنی اجرا می‌شود.

شعار سال:

عباس آخوندی امروز در مراسم بازدید معاون اول رئیس جمهور از آزادراه تهران شمال و مناطق یک و دو این آزاد راه اظهار داشت: امروز جبهه‌های کاری زیادی در این پروژه فعال است و این پروژه را می‌توان جزء بزرگ‌ترین کارگاه‌های سازندگی کشور قلمداد کرد.

وی ادامه داد: حجم دیوارهای حائل در برخی از قسمت‌های پروژه از چندین سد هم بیشتر است و پل‌ها و تونل‌های زیادی دارد.

آخوندی یادآور شد: در قطعه یک آزادراه تهران شمال قرارداد قبلی با چینی‌ها به کمترین میزان خود کاهش یافت و بستر برای پیمانکاران فراهم شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 24 قالب بتن ریزی برای تونل‌های منطقه یک آزادراه تهران شمال استفاده شده است و این رقم بزرگی است.

وی با بیان اینکه تونل‌هایی با طول 4 هزار متر هم در این منطقه وجود دارد، گفت: تونل‌ها باید در برابر آتش مقاوم باشند، ضمن آنکه سیستم‌های تهویه،اطفای حریق، پارکینگ، دور برگردان و تونل دسترسی با استانداردهای جهانی در این تونل‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

آخوندی بیان کرد: مکنده‌ها در تونل طوری طراحی شده است که آتش را گسترش ندهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای به کارگیری سیستم کف بتنی در پروژه‌های جاده‌سازی گفت: تصمیم داریم در قطعات 1،2 و 3 آزادراه تهران شمال پروژه با کف بتنی اجرا شود که در برابر سرما و گرما مقاوم‌تر خواهد بود و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: جاده به عرض 13 متر قالب‌بندی و بتنی می‌شود و سیستم ویبره بتن نیز اجرا خواهد شد که دستگاه تخصصی آن از خارج خریداری شده و چند روز دیگر وارد گمرک می‌شود.

آخوندی اظهار داشت: در احداث آزادراه تهران شمال نسبت به معماری جاده توجه خاصی خواهد شد و تلاش می‌کنیم، معماری پل‌ها تونل‌ها و مسیر به طور تخصصی بررسی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه دولت و بنیاد به عنوان شریک پروژه در بحث تأمین مالی به تعهدات خود عمل کرده‌اند گفت: در این پروژه پرداخت پیمانکاران مطابق زمان‌بندی انجام شده است و پیمانکاران نیز طبق زمان‌بندی کار می‌کنند. همه کارها در پروژه از طریق مناقصه و رقابت است و هیچ قطعه‌ای بدون مناقصه واگذار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از 6 پیمانکار پروژه که فعال هستند فقط یک پیمانکار مربوط به بنیاد مستضعفان است، گفت: تلاش می‌کنیم قطعه یک تا بهار 96 زیر بار عبور ترافیک رود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعه دوم آزادراه تهران شمال به طول 22 کیلومتر، 9 کیلومتر تونل دارد و تونل 6450 متری البرز که بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای کشور است در حال احداث است.

آخوندی اظهار داشت: بخش شرقی تونل البرز به میزان 4 هزار متر اجرا شده است، اما مسیر برگشت تونل در غرب با دستگاه حفر تونل TBM به صورت کامل اجرا می‌شود.

وی گفت: این اولین بار است که تونل با قطر 13 متر با دستگاه TBM به صورت فول اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر مناقصه اجرای بخش غربی تونل البرز با دستگاه TBM در حال انجام است و شرکت‌های داخلی و خارجی استقبال کردند که تا یک ماه آینده برنده مناقصه معرفی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر تونل البرز تکمیل شود، قطعه دوم آزادراه تهران شمال را می‌توان به سرعت اجرا کرد و زیر بار عبور ترافیک برد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 31 خرداد 95 ، کد مطلب:188045: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین