پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
وزیر راه و شهرسازی در سه ماه گذشته ( 9 مرداد تا 7 آبان ) هشت وعده داده است. فهرست آخرین وعده‌های عباس آخوندی در ادامه آمده است

شعار سال: وزیر راه و شهرسازی در سه ماه گذشته ( 9 مرداد تا 7 آبان ) هشت وعده داده است. فهرست آخرین وعده‌های عباس آخوندی در ادامه آمده است:

1- پرداخت 2 هزار میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران در سالجاری

تین نیوز | يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ به نقل از ایلنا

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا سال جاری به تدریج 2 هزار میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران را پرداخت می کنیم،‌ گفت: یک هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی بین پیمانکاران طلبکار از دولت توزیع شده است و درخواست هزار میلیارد تومان دیگر هم از اسناد خزانه اسلامی بابت پرداخت بدهی به پیمانکاران را داده ایم.

عباس آخوندی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی پیمانکاران در بسته خروج از رکود، اظهار کرد: در حال حاضر در بحث پرداخت بدهی پیمانکاران آنچه که در سال گذشته عملیاتی شد، توزیع 500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی بین پیمانکاران بود.

وی با بیان اینکه برای سال جاری هم تا این لحظه اخذ 1000 میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی تصویب شده و به تدریج بین پیمانکارن توزیع و بدهی ها به تدریج پرداخت می شود،‌ گفت: افزون بر این یک هزار میلیارد تومان،‌ اخذ 1000 میلیارد تومان دیگر هم اسناد خزانه اسلامی را درخواست کرده ایم و قرار است این اسناد هم در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد و بین پیمانکاران طلبکار از دولت توزیع شود. ‌‌

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین گامی که تا این لحظه قطعی شده است توزیع 2 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی است که برنامه وزارت راه و شهرسازی در سال جاری است.

2- بهره‌برداری از راه‌آهن ایران - افغانستان تا پایان سال جاری

تین نیوز | يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ به نقل از ایسنا

وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با وزیر شهرسازی افغانستان گفت: با تلاش دولت افغانستان در تکمیل ادامه راه‌آهن تا تاجیکستان، جاده ابریشم ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهرسازی افغانستان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته افزود: در حوزه حمل و نقل به زودی خط آهن خواف - هرات در کشور ایران در فاز جدید به بهره‌برداری می‌رسد و خط‌ آهن ایران به افغانستان وصل می‌شود. البته ادامه این‌کار و بهره‌برداری موثر آن نیازمند اتصال این خط به خطوط راه آهن تاجکستان، قرقیزستان و چین دارد تا بدین ترتیب محور ریلی جاده ابریشم از جنوب ایران تا چین تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی ایران هم‌چنین از پیگیری تهران و کابل برای برگزاری اجلاس پنج‌جانبه ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان و چین برای کامل‌شدن این خط ‌آهن خبر داد.

3- بهره برداری از بزرگراه فیروزکوه تا پایان امسال

تین نیوز | دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴به نقل از پایگاه خبری وزارت راه

عباس آخوندی وزیرر اه و شهرسازی در جریان سفر هیأت دولت به استان مازندران و بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر آمل و قائم‌شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان مازندران چند پروژه ملی و چند پروژه استانی وجود دارد که پروژه‌های ملی شامل سه محور شریانی آزادراه تهران - شمال، بزرگراه فیروزکوه - قائم شهر و محور هراز می‌شود که محور فیروزکوه به قائم‌شهر در حال تبدیل شدن به بزرگراه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت قطعه پایانی این بزرگراه بسیار پیچیده‌ است افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور این قطعه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد تا مردم سفر مطمئنی از تهران تا قائم‌شهر داشته باشند.

وی با اشاره به بازدید از جاده هراز، این جاده را محوری بسیار مهم و شریانی خواند و یادآور شد: از سمت آبشار تا آمل کل جاده به شکل کارگاه‌های فنی در آمده و کارگاه‌های ساخت و ساز در این مسیر فعال هستند. در این رابطه نیز صحبت‌هایی با رئیس جمهور داشته‌ام که تعهدات مالی صورت گرفته و امیدواریم این جاده نیز در پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

4- بهره برداری از قطعه اول آزادراه تهران - شمال تا پایان سال آینده

آخوندی محور سوم شریانی منتهی به استان مازنداران را آزادراه تهران - شمال عنوان و یادآوری کرد: برای پایان سال آینده ۳۰ کیلومتر اول این پروژه که مسیر ۹۲ کیلومتری را به ۳۲ کیلومتر کاهش می‌دهد افتتاح خواهیم کرد و قطعه دوم این آزادراه که دارای بزرگترین تونل آزادراهی کشور به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر است و تا به امروز مهندسان ایرانی سه هزار و ۴۰۰ متر آن را حفاری کردند در آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

5- افتتاح ترمینال دوم فرودگاه امام در تابستان سال آینده

تین نیوز | شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرودگاه امام گفت: باید در فرودگاه امام بیش از 50 میلیون مسافر جابه جا شوند که در حال حاضر حدود 6 میلیون مسافر جابه جا می‌شود.

عباس آخوندی با بیان اینکه در تابستان سال آینده ترمینال دوم فرودگاه امام با ظرفیت 5 میلیون مسافر افتتاح می شود در این کنفرانس مقدمه ساخت ترمینال ایران شهر با ظرفیت 22 میلیون نفر آغاز می شود و ما ظرف 30 ماه به ظرفیت 30 میلیون مسافر نزدیک می‌شویم.

به گزارش تین نیوز وزیر راه و شهرسازی همچنین از مذاکره برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد و ویژه تجاری در شهر فرودگاهی امام خبر داد و گفت: ساخت 7 فرودگاه بین المللی در ایران را در برنامه ها خواهیم داشت.

6- نصب 1800دستگاه دوربین كنترل ترافیك در شریانهای اصلی تا 2سال آینده

تین نیوز | شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های کرمان

عباس آخوندی وزیرر اه و شهرسازی در جلسه مدیران كل دستگاه های حوزه وزارت راه و شهرسازی و در جمع مدیران ارشد در محل استانداری كرمان گفت: در راستای هوشمند نمودن جاده ها، نظارت مستمر ترافیك جاده ای و به حداقل رساندن سوانح برون شهری، تعداد 1800 دستگاه دوربین كنترل سرعت در شریان های اصلی كشور تا 2 سال آینده نصب می شود و برنامه ریزی به گونه ای است كه در هر20كیلومتر یك دستگاه دوربین كنترلی نصب گردد.

7- بهره برداری از 8 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه تا پنج سال آینده

تین نیوز | چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

وزیر راه و شهرسازی از ساخت سه هزار کیلومتر آزادراه و پنج هزار کیلومتر بزرگراه تا پنج سال آینده خبر داد.

 عباس آخوندی با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما در خصوص آزادراه تهران-شمال نیز گفت: علاوه بر تقسیم بندی این آزادراه در چهار قطعه، به منظور اتصال شرق و غرب قطعه پنجمی نیز تعریف شد که تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین با تغییر مسیر در قطعه یک و اتصال مستقیم کن به شهرستانک، 60 کیلومتر از طول مسیر کاهش می یابد.

8- بهره برداری از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال تا پایان سال 96

وی اتمام قطعه اول آزادراه تهران-شمال را پایان سال 95 عنوان کرد و با اشاره به سایر قطعات باقیمانده گفت: قطعه دوم بعد از شهرستانک به طول 30 کیلومتر تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پروژه اول قطعه سوم این آزادراه به عنوان دشوارترین بخش آن به طول 10 کیلومتر در هزارچم واقع شده است. اما 16 کیلومتر دیگر این قطعه قابل انجام بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تین، تاریخ انتشار 7 آبان 1394، کد مطلب: 67965: www. tinn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین