پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۵۲۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر اینکه رییس مجلس از جایگاه مجلس دفاع کند، گفت:مصوبه مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری لازم‌الاجرای.
شعارسال: حمیدرضاحاجی بابایی با اشاره به مراجعات گسترده بازنشستگان لشکری و کشوری در اعتراض به مصوبه دولت در افزایش حقوق‌ها در سال 98 گفت: مصوبه مجلس در افزایش حقوق‌ها قانون صریح مجلس است و باید اجرایی شود.

وی افزود: این مصوبه تامین اعتبار شده است و هیچ دلیلی برای عدم اجرای این قانون وجود ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: افزایش ثابت 400 هزار تومان باید به صورت ضریب سنواتی در احکام اضافه بر ضریب 10 درصد برای همه مشمولین این قانون اعمال شود.

وی بیان داشت: این موارد در کنار اعمال ضریب افزایشی است که علاوه بر این برای همسانسازی حقوق بازنشستگان مصوب شده است که با اجرای کامل این دو مصوبه با هم ضریب افزایش حقوق بازنشستگان بیش از 60 درصد می‌شود.

حاجی بابایی گفت: برای پایین‌ترین حقوق‌ها ضریب 43 درصد و به تناسب افزایش حقوق‌ها برای کارکنان شاغل تا بیش از 20 درصد لازم‌الاجراست.

وی تاکید کرد: برای حقوق‌های بالا نیز کاهش مالیات را در مجلس شورای اسلامی مصوب کرده‌ایم، دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند مصوبات مجلس را تغییر دهد به عبارت دیگر دولت موظف است به حقوق بیش از 5 میلیون نفر کارکنان شاغل و بازنشسته با تبدیل به ضریب 400 هزار تومان به صورت ثابت و 10 درصد با توجه به وضعیت حقوقی هر فرد علاوه بر تبدیل ضریب 400 هزار تومان اضافه کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: متاسفانه دیده می‌شود گاهی اوقات بعضی از مقامات دولت، مجلس را آشکارا تضعیف می‌کنند اما ما در مجلس پای اجرای قانون ایستاده‌ایم و از همه ابزارهای نظارتی برای اجرای عدالت در حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری استفاده می‌کنیم.

وی افزود: باید از هیئت رئیسه مجلس هم پرسید که چرا از حریم مجلس در برابر این مقاومتها در اجرای قانون که منجر به تضعیف جایگاه مجلس می‌شود حمایت نمی‌کنند.

حاجی بابایی تاکید کرد: مجلس قانون را مصوب کرده است و باید هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس از مصوباتی که با ادله و اسناد و رأی اکثریت نمایندگان مصوب شده است در مرحله اجرا حمایت کند،چرا که قوانین مصوب مجلس برای اجرا در راستای احقاق حقوق و مطالبه به حق مردم به تصویب می‌رسد.

وی گفت: مجلس عصاره ملت است و باید انعکاس دهنده مطالبات به‌حق مردم باشد در این راستا مردم منتظر دفاع رئیس محترم از جایگاه مجلس هستند؛ بی شک جایگاه مجلس با قوانینی که تصویب کند و در مجلس خاک بخورد و در اجرا نتایج آن در زندگی مردم نمود پیدا نکند، تضعیف می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: مجلس باید با نظارت دقیق براجرای مصوبات خود و درخواست توضیح از دولت در زمان کوتاهی در اجرایی‌کردن قوانین نشان دهد که جایگاه مجلس نظریه‌پردازی محض و تصویب قوانین برای ثبت در کتاب قانون نیست بلکه مجلس تا اجرای دقیق و منبطق بر قوانین و مصوبات وظیفه نظارت و پیگیری دارد.

حاجی بابایی تاکید کرد: جایگاه حقیقی مجلس پاسخگویی به مردم در تمام مراحل تصویب واجرای درست قوانین مصوب مجلس است وشان مجلس باید با اجرای دقیق مصوبات حفظ شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1398 ، کدخبر: 3980131024 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین