پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دولت در منطقه جنگ زده کرمانشاه گفت: کارکنانی که رابطه استخدامی با دولت ندارند، از این قانون محروم هستند.

شعارسال: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دولت در منطقه جنگ زده کرمانشاه گفت: کارکنانی که رابطه استخدامی با دولت ندارند، از این قانون محروم هستند.

حبیب الله وفایی  در خصوص مشمولین افزایش حقوق ساکنان مناطق جنگی پس از اضافه شدن کرمانشاه به لیست مناطق جنگی اظهار داشت: از این پس و طبق قانون خدمات کشوری، کارکنان استان کرمانشاه از مزایای مناطق جنگی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این قانون برای کارکنان لشکری و کشوری اعمال می‌شود، تاکید کرد: این قانون برای کسانی که رابطه استخدامی با دولت ندارند از جمله شرکتی‌ها اعمال نمی‌شود.

افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی

این مسئول گفت: از اول فروردین ۹۶ باید ۲۵ درصد به مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی برای مشاغل تخصصی همه دستگاه‌های لشکری و کشوری بر اساس بند یک ماده ۶۸ قانون خدمات کشوری اضافه و اعمال شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: برای مشاغل غیرتخصصی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی دستگاه‌های مشمول باید حداکثر ۲۰ درصد افزایش روی حقوق و مزایای آنها اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این شهرهای روانسر، پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، سومار، اسلام آباد غرب به عنوان مناطق عملیاتی معرفی شده بودند و مشمول این قانون هستند.

وفایی ادامه داد: از اول فروردین ۹۷ هم یک طبقه تشویقی بر اساس بند ج که در قانون پیش‌بینی شده است، به همه کارکنان رسمی پیمانی و قراردادی دستگاه‌ها داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه تاکید کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند که این قانون را اعمال کنند.

دستگاه‌های مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری باید این اعتبار را از منابع داخلی تامین کنند

این مسئول ادامه داد: یک تبصره در انتهای همین ماده آمده و طبق آن سایر دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری نیستند را هم مکلّف کرده که از محل منابع خودشان اینها را تامین اعتبار و اعمال کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این قانون برای کارکنانی که پیش از زمان مد نظر در قانون بازنشسته شده اند نیز اجرا خواهد شد یا نه؟ گفت: متاسفانه این موضوع در این قانون پیش بینی نشده است و در تمام اجزا قانون و بندهایی که در آن آمده است و همچنین بخشنامه‌ای که معاون رئیس جمهور به ما ابلاغ کرده، این قانون تنها برای کارکنان شاغل پیش بینی شده است.

دیون بازنشستگان سال‌های ۹۶ و ۹۷ پرداخت می‌شود

وفایی ادامه داد: این قانون شامل بازنشستگانی که سال‌های ۹۶ و ۹۷ بازنشسته شده اند می‌شود و دیون آنها قابل پرداخت خواهد بود و حتماً به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در خصوص بازنشستگانی که پیش از سال‌های ۹۶ و ۹۷ بازنشسته شده اند خاطرنشان کرد: آنها مشمول قانون نخواهند شد و در قانون برای آنها مورد پیش‌بینی نشده است.

وی در خصوص اینکه دیون کارکنان دولت از سال ۹۶ تا چه زمانی پرداخت خواهد شد گفت: ما از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری خواهیم کرد که بتوانیم ظرف سال جاری این دیون را از سازمان برنامه و بودجه کشور بگیریم و به کارکنان مان پرداخت کنیم.

اولین اولویت ما پس از توزیع بودجه ۹۸ پیگیری دیون پرداختی است

وفایی تاکید کرد: ما این قول را می‌دهیم که با تمام توان پس از توزیع منابع بودجه سال ۹۸ اولین اولویت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همین امر باشد و این موضوع را پیگیری کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه تصریح کرد: البته برخی از دستگاه‌ها نیز از محل منابع سال ۹۷ خود این مبلغ را پرداخت کرده اند.

وی کارکنان بازنشسته دستگاه‌های اجرایی را شامل تامین اجتماعی و مشمولین صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: برای کارکنان تامین اجتماعی مجموعه حقوق و فوق العاده‌های آنها ملاک عمل قرار می‌گیرد و در بازنشستگی شان تاثیر گذار است اما در خصوص بازنشستگان کشوری اینگونه نیست.

بدی آب و هوا در حقوق بازنشستگاه ملاک عمل نخواهد بود

وفایی تصریح کرد: با توجه این که بدی آب و هوا موضوع بند یک ماده ۶۸ قانون خدمات مدیریت کشوری است، مشمول حقوق بازنشستگی نخواهد شد.

این مسئول نظارت بر حسن اجرای این قانون را مربوط به معاونت توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دانست.

وی تاکید کرد: اجرای این قانون یک وظیفه است و عدم اجرای آن به عنوان یک تخلف محسوب شده و مورد مذکور قرار می‌گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری تحلیلی مرصاد ، تاریخ انتشار: 27فروردین 1398 ، کدخبر:www.mersadnews.ir ، 372954

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین