پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
‌پاکستان در راستای انجام تعهدات و واردات گاز از ایران، با یک شرکت چینی جهت ایجاد شبکه توزیع گاز مایع به توافق رسیده است.

شعارسال: دولت پاکستان برای تأمین نیازهای انرژی این کشور دوباره به فکر واردات گاز از ایران افتاده است.

به گزارش دیلی اکسپرس،‌ پاکستان برای امضای قرارداد جدید واردات گاز از ایران با یک شرکت چینی جهت ایجاد شبکه توزیع گاز مایع به توافق رسیده است.

به گزارش شرکت نفت پاکستان، این کشور تصمیم گرفته پروژه 2 میلیارد دلاری توزیع گاز مایع را به یک شرکت چینی سپرده و این شرکت به احتمال زیاد گاز خود را از ایران تأمین خواهد کرد.

طبق این گزارش، بعد از توافق بین اسلام‌آباد و تهران مسیر 60 کیلومتری بندر گوادر تا مرز ایران با خط لوله به هم وصل شده و این مسیر تا منطقه نواب شاه ادامه خواهد داشت.

پروژه مسیر خط لوله توزیع گاز در پاکستان که بندر گوادر و نواب شاه اهمیت زیادی در آن دارد حدود 750 کیلومتر است که به چین سپرده شده است.

احداث این پروژه موسوم به خط لوله صلح با برآورد سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری در سال 2002 آغاز و قرار شد، تا پایان سال 2014 تکمیل شود. اگر چه بخش اعظم این خط لوله در ایران تکمیل شده ولی طرف پاکستانی هنوز کار ساخت آن را آغاز نکرده است.

این خط لوله 2700 کیلومتری از میدان گازی پارس جنوبی در ایران آغاز و وارد پاکستان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود، با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان از طریق این خط لوله که روزانه 750 میلیون فوت مکعب گاز ارسال خواهد کرد، کمبود انرژی پاکستان به شدت کاهش یابد که این میزان صادرات گاز از سوی ایران می‌تواند، به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 31خرداد1395، کدخبر: 187955: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین