پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان پیروزی در تهران را به کل کشور تسری دادند اما در انتخاب ریاست کمیسیون‌ها آچمز شدند.

شعار سال: پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به ریاست اصولگرایان بر اکثر کمیسیون‌های تخصصی مجلس، گفت: بعد از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اصلاح‌طلبان اعلام کردند که در انتخابات پیروز شده‌اند، ما آن زمان هم اعلام کردیم که پیروزی در زمان تعیین هیأت رئیسه مجلس مشخص خواهد شد.

وی افزود: بعد از آنکه ریاست مجلس به آقای لاریجانی رسید، تلاش کردند موضوع را منحرف کرده و عنوان کنند آقای لاریجانی در لیست امید بوده و نواب رئیس هم اصلاح‌طلب هستند در حالی که آقای لاریجانی هرگز نگفتند که متعلق به اردوگاه اصلاح‌طلبان هستند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: در انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون‌ها نیز اصلاح‌طلبان آچمز شدند؛ حتی درباره ریاست کمیسیون آموزش هم که آقای عارف منتخب اول تهران قصد ریاست بر آن را داشت، نتوانست حرفی برای گفتن داشته باشد و در نهایت اصولگراها بر کرسی ریاست کمیسیون آموزش هم تکیه زدند.

سروری گفت: فضای کلی مجلس با اکثریت اصولگراها، اقلیت اصلاح‌طلبان و مجموعه تأثیرگذار مستقلین همراه است.

وی با اشاره به اینکه روندهای موجود نشان داده که تحلیل ذوق‌زده اصلاح‌طلبان از آنچه در انتخابات مجلس رخ داد، درست نبوده است عنوان کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که به فتنه تبدیل شد، به اصلاح‌طلبان گفتیم کشور، تهران نیست. پیروزی در یک استان را نباید دلالت بر کشور کرد اما این جریان با عدم پذیرفتن این واقعیت هزینه سنگینی را به کشور تحمیل نمود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس دهم نیز همین اتفاق رخ داد و یک بار دیگر اصلاح‌طلبان پیروزی در تهران را به کل کشور تسری دادند، به نظر می‌رسد اصلاحات توان درس گرفتن از گذشته را نداشته و در پی تکرار خطاهای گذشته است.

سروری عنوان کرد: آنچه در انتخاب هیأت رئیسه کمیسیون‌های مجلس رقم خورد، برای اصلاح‌طلبان این پیام را داشت که این جریان از برداشت‌های عجولانه و یکسو دست برداشته و بداند که کار سیاسی نیازمند تحمل و تدبیر بالا است، باید با درایت عمل شود چرا که دادن آمار غلط به جامعه تنها تنش‌ها را افزایش خواهد داد. اصلاح‌طلبان صبوری کرده و اجازه دهند واقعیت‌ها در قالب حقیقی خود را نشان دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 تیر 95 ، کد مطلب: 3690593: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین