پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی امروز در نشست خبری اعلام کرد که بندر چابهار رسما از تحریم ها معاف شده است .توافق نامه چابهار که در هند و افغانستان و ایران قابل اجراست به تصویب رسید.اما در این بین نباید سیاست امریکا از معافیت چابهار را نادیده گرفت زیرا قائل شدن استثنا برای بندر چابهار از سوی آمریکا به نظر بسیاری از ناظران یک "تحفه" مشکوکی بود و به قول پمپئو، آزادی بندر چابهار از تحریم ها همچنین به منظور کمک رسانی به اقتصاد افغانستان انجام شده، و از طرفی معافیت بندر چابهار از تحریم ها نیز می تواند نارندرا مودی، نخست وزیر هند را به عنوان پاداش نمادین جهت پایبندی وی به روابط تنگ با ایالات متحده، خوشحال کند.
شعار سال: از آنجایی که هند و افغانستان کشورهای متحد امریکا هستند و می توانند چانه زنی بکنند در مورد معاف شدن بندر چابهار از تحریم ها.، توافق نامه میان ایران و هند و افغانستان تمام سیکل های قانونی در مجلس و شواری نگهبان را طی کرده و تبدیل شده به توافق نامه چابهار که در هند و افغانستان و ایران قابل اجراست.انتقال کالاهای اساسی از هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار در سال 96 و 97 با بهایی کم برای دو کشور صورت گرفته و موجب تمایل این دو کشور به بهره گیری از بندر چابهار در مقابل امریکا شده است .
در فیلم زیر آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی امروز در نشست خبری اعلام کرد که بندر چابهار رسما از تحریم ها معاف شده است.

تعداد بازدید : 15


اما باید به بعد دیگر این قضیه هم نگاه کنیم و منافع امریکا از این توافق نامه را نادید ه نگیریم .به قول پمپئو، آزادی بندر چابهار از تحریم ها به منظور کمک رسانی به اقتصاد افغانستان انجام شده، زیرا این کشور همچنان تولید کننده پیشرفته خشخاش است و به کمک های بین المللی نیازمند است. بندر چابهار می تواند به اقتصاد این کشور جنگ زده به حساب کاهش دادن تولید خشخاش کمک کند.و این به نوبه خود باعث می شود که جنبش شورشی طالبان به طور قابل توجهی تضعیف گردد و در نتیجه وابستگی افغانستان به کمک خارجی کمتر خواهد شد. در نهایت، همه این تغییرات به سوی بهبودی می توانند به ایالات متحده کمک کنند تا سرانجام از جنگ در افغانستان که انیک 17 سال است ادامه دارد رهایی یابد.جای تعجب نیست، که قائل شدن استثنا برای بندر چابهار از سوی آمریکا به نظر بسیاری از ناظران یک "تحفه" مشکوکی بود. به هر حال، دلیل واقعی این که واشنگتن این استثناء دردناک را قائل شد، علاقه ی محتاطانه چین به نفوذ در این پروژه است. جای تعجب نیست، که قائل شدن استثنا برای بندر چابهار از سوی آمریکا به نظر بسیاری از ناظران یک "تحفه" مشکوکی بود. به هر حال، دلیل واقعی این که واشنگتن این استثناء دردناک را قائل شد، علاقه ی محتاطانه چین به نفوذ در این پروژه است. و بالآخره، معافیت بندر چابهار از تحریم ها نیز می تواند نارندرا مودی، نخست وزیر هند را به عنوان پاداش نمادین جهت پایبندی وی به روابط تنگ با ایالات متحده، خوشحال کند. اگر چه این امر موفقیت را تضمین نمی کند، احتمالا هند در نهایت فرصت خود را از دست خواهد داد؛ معافیت از تحریم ها حداقل به طور موقت چینی ها را از کنترل چابهار نگاه خواهد داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسپوتنیک،تاریخ انتشار:18/11/2018،کد خبر:201811184180631،ir.sputniknews.com

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نیک رو،تاریخ انتشار:3اردیبهشت1398،کدخبر:---،www.aparat.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین