پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۰۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
در زندگی زناشویی گاهی تعارضاتی بین زن و مرد شکل می گیرد اما چگونگی مدیریت تعارضات بسیار اهمیت دارد.ایجاد فاصله و فرصت در هنگام تعارضات ،صحبت کردن مودبانه ،گوش دادن به احساسات طرف مقابل،شنونده خوب بودن در این تعارضات و بیان واضح خواسته ها و در آخر مصالحه و مذاکره است که باید در این روند تعارضات صورت بگیرد.
شعار سال:
شش مهارتِ مدیریت تعارضات در زندگی زناشویی
✳️ تمرین خود-آرام بخشی

هنگامی که تعارض شدیدی در حال وقوع است، یک مهلتی بدهید. بروید قدم بزنید، دوش بگیرید، کتاب بخوانید، هرکاری می خواهید بکنید تا چند نفس عمیق بگیرید، آرام شوید، و با چارچوب ذهنی بهتر بازگردید.
✳️ شروع آرامِ مشاجره

دقت کنید که، مکالمات معمولاً به نقطه ای منتهی می شوند که از آن شروع شده اند، در نتیجه با لحنی آرام بحث را آغاز کنید. انتقاد و سرزنش نکنید. از جملات "من” استفاده کنید. واقعه را توصیف کنید و مؤدبانه صحبت کنید.
✳️ تعمیرِ رابطه و تشنج زدایی از تعارض

از عباراتی نظیر "بزار دوباره تلاش کنم”، "متأسفم” برای کمک به تشنج زدایی از تعارض و تعمیر رابطه استفاده کنید.
✳️ گوش دادن به احساسات و آرزوهای اساسیِ شریک زندگی تان

شما بایستی از دو جهت روی این مقوله کار کنید. از یک طرف به گفتگوهایتان وضوح بیشتری بدهید و احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. از طرف دیگر، شنوندۀ بهتری باشید و سعی کنید خواسته های اساسی شریک عاطفی تان را کشف کنید.
✳️ نسبت به شریک عاطفی تان نفوذپذیر باشید

نظرات و ایده های شریک عاطفی تان را مهم تلقی کنید و به آنها احترام بگذارید.
✳️ مذاکره و مصالحه

مصالحه یک هنر است. در مصالحه هر دو طرف بایستی احساسِ احترام، درک و حمایت بکنند. هر طرف چیزی به دست می آورد و چیزی از دست می دهد، در نتیجه هر دو برنده اند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دوبه دو،تاریخ انتشار:دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶،کدخبر:21477،dobedo.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین