پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به نقش تعیین کننده اطلاعات مکانی در مدیریت بحران کشور گفت: خط تولید نقشه فرونشست کشور راه اندازی می شود.وی ادامه داد: سازمان نقشه برداری یک سازمان تخصصی و زیربنایی محسوب می شود و بررسی تغییرات هندسی در پوسته زمین از وظایف نقشه برداران است.

شعار سال: مسعود شفیعی با اشاره به توانمندی توان کارشناسان استانی در مدیریت برنامه ریزی کشور اظهار داشت: سازمان مدیریت برنامه ریزی استانی مهمترین وظایف در راستای نیازهای منطقه ای دارند.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به توانمندی های کارشناسان استانی در برنامه ریزی های درون سازمانی با ایجاد فرصت ها در حوزه های گوناگون گفت: سال رونق تولید می تواند در بحرانهای کشور سهم عمده داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان نقشه برداری یک سازمان تخصصی و زیربنایی محسوب می شود و بررسی تغییرات هندسی در پوسته زمین از وظایف نقشه برداران است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اینکه این سازمان از سال 1332 تاسیس شده و متناسب با نیازهای کشور داده های مکانی را به شکل نقشه ارائه داده است، افزود: این سازمان در زمینه تهیه نقشه های دریایی و چارت های الکترونیک هم فعال است.

به گفته وی، نظارت بر فعالیت سایر اجزا و فعالان این عرصه که شامل بخش خصوصی هستند هم از دیگر وظایف سازمان است که همین کار دامنه اطلاعاتی سازمان را افزایش دهد.

شفیعی به برخی پایش ها در حوزه فرونشست و ایستگاه های ژئودینامیک هم اشاره کرد و گفت: گزارش هایی در این زمینه تهیه و به مراجع مربوطه ارسال می شود در مدیریت بحران مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات این حوزه می تواند به پایش پوسته زمین کمک کند، گفت: زمین شناسان می توانند با این داده ها حرکات گسل ها را مورد بررسی قرار دهند و نقاط پرخطر و دارای ریسک در زلزله را شناسایی کنند.

شفیعی به فعالیت در حوزه تبادل اطلاعات مکانی توسط دیگر بخش ها اشاره کرد و گفت: نظارت بر نحوه انتقال و تبادل این اطلاعات از دیگر وظایف سازمان نقشه کشی کشور است.

به گفته رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: تهیه تصاویر و نقشه های پوشش برای مستندسازی وضعیت سرزمین از دیگر وظایف سازمان به شمار می آید؛ برخی از مراجعات از مراجع قضایی مربوط به اراضی جهت تعیین کاربری و تصرفات زمین است که از دهه 30 تاکنون تصاویر هوایی از کل کشور تهیه شده است ولی هنوز نقشه ای تهیه نشده است ولی اکنون بسیاری از دعاوی از طریق این تصاویر قابل حل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تغییرات تراز آب های سرزمینی هم توسط سازمان پایش می شود، افزود: نقشه های هوایی بسیاری از شهرها هنوز به روزرسانی نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان هم در سخنانی با یادآوری اینکه سازمان نقشه برداری در تولید داده یک سازمان بسیار مهم در کشور است، گفت: با توجه به رویکردهای موجود بتوانیم از ظرفیت داده های این سازمان برای تصمکیم گیری بهتنر و عقلابی کردن اقدامات از آن استفاغده کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان تاریخ انتشار 7 اردیبهشت 98، کد خبر: 784296، www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
این یکی از موضوعات اساسی و مهم کشور است که نیاز زیادی به پیگیری های اساسی و درست داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین