پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
اداره کل سامانه‌ها و زیرساخت های اطلاعات مکانی سازمان نقشه‌برداری کشور، داده‎‌‌‌های رسمی از میزان شیوع ویروس کرونا را بر روی نقشه به صورت برخط به نمایش درآورده است. با مراجعه به ژئوپرتال زیر ساخت ملی داده‌های مکانی این سازمان به آدرس IRANSDI.IR و ورود به بخش «نقشه کرونا ویروس» می‌‌‌‎توانید میزان مبتلایان به این ویروس به تفکیک استان‌های کشور و همچنین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مرتبط با این موضوع را بر روی نقشه ببینید. در این صفحه نمودار تغییرات روزانه آمار رسمی اعلام شده را هم می‎‌‌‌‌توانید مشاهده کنید.

شعار سال:

 
ابتکاری جدید از سوی سازمان نقشه‌برداری کشور؛ نمایش برخط شیوع کرونا ویروس بر روی نقشه
 
شیوع بیماری کرونا در گستره ملی و بین‌المللی و همچنین ارتباط موثر این پدیده با موضوعات مختلف مکانی به عنوان یک پدیده پیچیده چند وجهی مکان محور، در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

متغیرهای متعدد زیر ساختی شامل مراکز بهداشتی، درمانی، جمعیتی، نژادی، محیطی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، شبکه حمل و نقل، ساختار اقلیمی، هواشناسی و .... به‌‌‌طور مستقیم و یا غیر مستقیم در کاهش و یا تسریع گسترش شیوع بیماری حاصل از سرایت این ویروس نقش خواهند داشت. لذا آگاهی و دسترسی به داده‌ها، نمایش صحیح علمی و همچنین ابزار تحلیلی جنبه‌های مختلف این پدیده در کنار دیگر داده‌های مختلف امری ضروری در مدیریت این بحران است.

سازمان نقشه‎‌‌‌‌برداری کشور به عنوان متولی ایجاد زیرساخت داده‎های مکانی و متولی ایجاد بستر عرضه و تبادل داده‌ها و وجوه مکانی پدیده‌های بشری و طبیعی از جمله سیل، زلزله، فرونشست و اپیدمیولوژی ویروس کرونا و ..... از سامانه IRANSDI.IR استفاده کرده است. لذا با توجه به داده‌های موجود در رسانه‌های رسمی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است؛ سازمان نقشه‎‌‌‌‌برداری کشور چگونگی توزیع مبتلایان به این ویروس را به‌‌صورت نقشه‌های پله‌های رنگی کروپلت نرمالایز شده با مساحت ارائه می‌دهد.

لازم به‌‌‌ذکر است که این سامانه ظرفیت ترکیب، تلفیق، تحلیل و ارایه پدیده‎‌‌‌های مختلف مرتبط با شیوع ویروس کرونا را بر اساس نظرات کارشناسی را خواهد داشت.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت سازمان نقشه برداری کشور ، تاریخ انتشار 12 اسفند    98، کد خبر:   2089، www.ncc.org.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین