پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۰۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
وزیر نفت گفت: راه‌های جدیدی برای فروش نفت ایران در دستور کار قرار دارد که ما با آن موافقیم، اما باید فرایندهایش مورد بررسی قرار گیرد.وزیر نفت در مورد وضعیت صنعت پتروشیمی گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ۱۸ طرح جدید پتروشیمی راه اندازی می‌شود و میزان تولید نهایی از ۲۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید. میزان فروش نیز از ۱۹ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند.

شعار سال«بیژن زنگنه» روز چهارشنبه در مراسم افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران، افزود: امسال سال رونق تولید عنوان شده و ما در ابتدای سال اقدامات و برنامه‌ها را مرور کردیم تا از مسیر‌های مختلف به رونق تولید کمک کنیم.

زنگنه تاکید کرد: تاکنون ۱۰ قرارداد به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با پیمانکاران داخلی برای افزایش ضریب برداشت به امضا رسیده و ۲۳ قرارداد نیز با ارزش ۳۵ میلیارد تومان در دست بررسی است.

وی به ادامه گازرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در شروع این طرح تنها ۱۴ هزار روستا گاز داشتند، تا کنون ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی فراورده‌ها صرف این کار شده است و هر روز ۹ روستا گازدار می‌شود.

به گفته زنگنه امسال حمایت از ساخت داخل یا همان ۱۰ گروه کالایی ادامه پیدا می‌کند.

وزیر نفت در مورد وضعیت صنعت پتروشیمی گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ۱۸ طرح جدید پتروشیمی راه اندازی می‌شود و میزان تولید نهایی از ۲۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۰ خواهد رسید. میزان فروش نیز از ۱۹ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۳۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا می‌کند.

وی صفر کردن صادرات نفت را خیال واهی دانست و افزود: ایران با هیچ کشوری در منطقه دشمنی ندارد، اما دو همسایه ایران با صدور بیانیه‌ها و بزرگنمایی ظرفیت‌های خود سعی می‌کنند جای نفت ایران را در بازار بگیرند.

زنگنه با اشاره به اینکه نه تنها در ظرفیت بلکه در مخازن هم اغراق می‌شود، ادامه داد: بازار نفت را نمی‌توان با بیانیه اداره کرد و آنچه تعیین کننده قیمت در این بازار است، تولید واقعی خواهد بود. شکننده بودن بازار نفت با بیانیه و کار‌های نمایشی و ایجاد جو روانی مثبت جبران نمی‌شود.

به گفته زنگنه ایران هیچ گاه از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرده و هر کس اینکار را انجام دهد باید تبعات آن را بپذیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک ، تاریخ انتشار 12اردیبهشت 98، کد خبر: 896141، www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
این راه ها هر چقدر هم خوب باشه هزینه های زیادی به صنعت نفت تحمبل میکنه وسود فروش نفت رو به شدت پایین میاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین