پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۵۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: سیاست های اقتصادی انگلیس همواره مبتنی بر تمایلات سیاسی این کشور و متمایل به آمریکا بوده است و با خروج این کشور از اتحادیه اروپا، سیاست های اقتصادی آن در قبال ایران تغییری نخواهد کرد.

شعار سال: رضی میری جمعه افزود: انگلیس پیش از عضویت در اتحادیه اروپا نیز با سیاست های این اتحادیه هماهنگ نبود و سیاست های خود را اعمال می کرد.

وی با تاکید بر اینکه در اتحادیه اروپا هیچ کشوری به اندازه انگلیس به آمریکا نزدیک نبود، گفت: از این نقطه نظر، جدا شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا برای ما چندان تفاوتی نخواهد داشت زیرا همچنان سیاست های گذشته خود را اعمال خواهد کرد.
رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در مورد تاثیر این اتفاق بر نرخ طلا و ارز در بازارهای بین المللی و بازار ایران نیز گفت: همواره بازار به دنبال تغییراتی بنیادین و ناگهانی، از خود واکنش نشان می دهد اما پایدار بودن این تغییرات بعد از چند روز، نیاز به تامل بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه به پایدار بودن تغییر قیمت ها مطمئن نیستم، گفت: به طور نمونه می بینیم هر زمان در روابط ایران و آمریکا حتی از نظر کلامی تنشی ایجاد می شود، قیمت ها و بازار نسبت به آن واکنش نشان می دهد اما بعد از چند روز، واقعیت خود را نشان داده و تثبیت می شوند.
به گزارش ایرنا، با شمارش آرا همه‌پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از 43 سال رای دادند.
آثار این خروج تاکنون ضمن کاهش برابری پوند با یورو و دلار، دامن بورس های جهان را گرفته و حتی سبب سقوط و تعطیل شدن برخی بورس ها از جمله در کره جنوبی شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز گفت که نرخ هر اونس طلا حدود 12 درصد نسبت به آخرین روز کاری هفته (یک هزار و 265 دلار) رشد داشته و با افزایش 70 دلاری به یک هزار و 335 دلار رسیده است.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1395، کد مطلب: 82124626 (5405133):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین