پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
«این تیم هیچ کمبودی ندارد و می‌تواند فصل آینده قهرمان شود. باشگاه باید این تیم را حفظ کند. درخصوص فصل بعد که سرمربی باشم یا نه هم من نمی‌توانم تصمیم بگیرم». این بخشی از صحبت‌های فرهاد مجیدی، سرمربی موقت این روزهای استقلال بعد از اولین بردش برابر استقلال خوزستان بود.

شعار سال: مجیدی که بعد از برکناری وینفرد شفر روی نیمکت استقلال نشسته، برخلاف ادعای اولیه مدیران این باشگاه، پس ذهنش به اینکه در آینده سرمربی استقلال باشد فکر می‌کند. او که اولین تجربه دوران مربیگری‌اش را از سر می‌گذراند، در اولین گام برد پرگل 4 بر 2 برابر همتای خوزستانی‌اش را به دست آورد تا نشان دهد تفکراتش کاملا هجومی است.

پیش‌تر، کامران منزوی، یکی از اعضای هیئت‌مدیره استقلال، در پاسخ به این سؤال که چه توقعی از مجیدی به‌عنوان سرمربی دارید، گفته بود: «اینکه استقلال، استقلالی بازی کند؛ هجومی و تماشاگرپسند». فرهاد مجیدی در همان اولین گام تلاش کرده بود این خواسته را در زمین مسابقه پیاده کند؛ با وجود اینکه تیمش در دقایقی از بازی می‌توانست بازی را کنترل و به اداره میدان بپردازد، ترجیح می‌داد حملات بیشتری را روی دروازه رقیب ترتیب دهد. بااین‌حال هنوز موضوع اصلی سر جای خودش هست: اینکه فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی موقت مشغول به کار شده یا اینکه سرمربی دائمی است؟ کامران منزوی که می‌گوید کاملا موقت است: «این را قطعی بدانید که مربی بعدی یک مربی کاربلد خارجی است و فرهاد مجیدی هم قطعا دستیارش خواهد بود». با وجود این صحبت‌ها و حتی حرف‌های امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه، مبنی‌بر اینکه استقلال به دنبال یک گزینه خارجی برای فصل بعد است، به نظر می‌رسد در جلسات هیئت‌مدیره اختلاف‌نظر به وجود آمده است؛ حالا هیئت‌مدیره استقلال دو دسته شده‌اند و عده‌ای می‌گویند با همین فرهاد مجیدی باید در فصل بعد هم ادامه داد؛ استدلال آنها هم بیشتر مربوط به شرایط اقتصادی است؛ یک مربی کاربلد خارجی هزینه زیادی روی دست باشگاه استقلال می‌گذارد؛ آنها از طرفی هنوز با وینفرد شفر آلمانی هم توافق نکرده‌اند و باید موضوع 1.2 میلیون دلار او را هم حل‌وفصل کنند. به همین دلیل حالا اختلاف‌نظر در هیئت‌مدیره شکل گرفته که بهتر است از مربی خارجی صرف‌نظر کنند. البته این عده هم بازی‌های پیش‌رو را فرصت کافی برای محک‌زدن توانایی‌های فرهاد مجیدی می‌دانند؛ دو بازی در لیگ و دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا.

اگر فرهاد مجیدی در این بازی‌ها بتواند نظر اعضای هیئت‌مدیره و تماشاگران را جلب کند، بخت زیادی دارد برای اینکه فصل آینده هم به‌عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم بنشیند؛ بااین‌حال شایعات دیگری هم روز گذشته به راه افتاده که خبر می‌دهند فرهاد مجیدی روی ورودی‌ها و خروجی‌های باشگاه هم اعمال نظر می‌کند؛ حتی چندین سایت و خبرگزاری روز گذشته از فهرست خروجی‌های استقلال تحت هدایت فرهاد مجیدی خبر دادند که اگر این‌طور باشد، او گام بلندی برای دائمی‌کردن پست موقتش در باشگاه استقلال برداشته است. البته هنوز آن دسته از اعضای هیئت‌مدیره که موافق حضور مربی خارجی در باشگاه هستند نظر نهایی‌شان را در این مورد اعلام نکرده‌اند. به عقیده آنها، مجیدی هنوز تجربه لازم برای هدایت تیم بزرگی مثل استقلال را ندارد و سپردن تیم به دست او ریسک بزرگی محسوب می‌شود، به‌ویژه اینکه این تیم الان مدت‌هاست در لیگ برتر قهرمانی نیاورده و حتی در راه رسیدن به صدر جدول، حتی به صورت مقطعی هم مشکل داشته است. شرایط برای باشگاه استقلال در حالی مبهم پیش می‌رود که این تیم هنوز روی کاغذ بخت رسیدن به عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ را دارد؛ آبی‌های تهران در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ با 53 امتیاز و با اختلاف چهارامتیازی نسبت به پرسپولیس صدرنشین در رده سوم ایستاده‌اند. اگر پرسپولیس و سپاهان، تیم‌های اول و دوم جدول، نتوانند در دو بازی پیش‌رو برنده شوند، آن‌وقت استقلال با فرهاد مجیدی در صورت بردن دو بازی‌اش می‌تواند پایانی رؤیایی را رقم بزند، ولی اگر پرسپولیس در بازی آینده‌اش برابر ماشین‌سازی در تهران برنده شود، آن‌وقت علنا استقلال دیگر شانسی برای قهرمان‌شدن ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 15 اردیبهشت 98، شماره: 3419


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
الکی الکی شد سرمربی یک تیم بزرگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین