پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۵۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: منصفانه نیست وقتی کارگری ایرانی در شرایط سخت تحریم، محصولی را با بهترین کیفیت و رقابت پذیری از نظر قیمتی تولید می کند، برویم مشابه آن را برای پروژه های داخلی از خارج از کشور خریداری کنیم.
شعار سال : مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: منصفانه نیست وقتی کارگری ایرانی در شرایط سخت تحریم، محصولی را با بهترین کیفیت و رقابت پذیری از نظر قیمتی تولید می کند، برویم مشابه آن را برای پروژه های داخلی از خارج از کشور خریداری کنیم.
 عباس علی آبادی، مدیرعامل گروه مپنا در نشستی خبری اظهار داشت: اگرچه تحریم‌ها سختی‌هایی را برای کشور به دنبال داشته و هزینه اجرای پروژه ها را بیشتر کرده، اما همین تحریم‌ها موجب شد به سمت خودکفایی و خوداتکایی پیش برویم و امروز نتیجه آنرا با تلاش جوانان این مرز و بوم شاهد باشیم.

وی افزود: توربین گازی MGT40 یک توربین تمام ایرانی است که از سال 1391 کار تحقیق و توسعه آن آغاز شده و اکنون به نتیجه رسیده و موفق شدیم اولین نمونه انرا با موفقیت در ساخت یک نیروگاه 42 مگاواتی به بهره برداری وارد کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه "امروز کشور ما در طراحی و ساخت نیروگاه در تمامی مقیاس‌ها و اندازه‌ها به خودکفایی کامل رسیده"، گفت: این توربین ساخت داخل، قابلیت این را دار که در شرایط مختلف آب و هوایی، حتی شرایط سختی چون دمای بالا، ارتفاع بالا و ریزگردها بدون مشکل در مدار بهره برداری باشد.

وی ادامه داد: این توربین با وجود آنکه از پایه با طراحی ایرانی و علم بومی ساخته شده، از نظر کیفیت با بهترین نمونه‌های حال حاضر جهان رقابت می کند و اگر از آنها بهتر نباشد، کیفیتی برابر دارد؛ همچنین از نظر قیمت نیز نسبت به انواع توربین‌های هم‌مقیاس و مشابه باکیفیت، خارجی رقابت پذیر است.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه "همکاری زیمنس و گروه مپنا در ابعاد مختلف ادامه دارد"، گفت: قراردادی در زمینه انتقال تکنولوژی توربین های کلاس F با شرکت زیمنس آلمان داریم که این قرارداد در حال پیگیری و اجرا است.

وی افزود: همچنین تفا‌هم‌نامه‌ای از قبل با شرکت GE امریکا داشته‌ایم که در زمینه همکاری مشترک GE و گروه مپنا برای تولید یک ماشین خاص و عرضه آن در سطح جهانی بود که این تفاهم‌نامه فعلا اجرایی نشده، اما متوقف هم نشده است.

علی آبادی با اشاره به توان مپنا در طراحی نوع جدیدی از توربین‌های MGT40 برای کار با گاز فلر، گفت: کار بعدی ما این است که این توربین‌ها را برای کار با گاز فلر آماده کنیم و این توانمندی در مپنا وجود دارد.

وی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک پیشنهاد مپنا را برای جمع‌آوری گازهای فلر به وزارت نفت ارائه می دهیم و در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا با بیان اینکه "محصولات متنوع تمام ایرانی را داریم که مشابه آنها نیز از خارج از کشور وارد می‌شود"، گفت: ارزی که با زحمت بدست می‌آید را برای واردات کالاهایی استفاده می‌کنیم که مشابه آنها با کیفیت بهتر و ارزان‌تر در داخل کشور تولید می شود.

وی افزود: در این زمینه به نظر می‌رسد منافع شخصی و سودجویی‌هایی در میان است و مسائلی ممکن است وجود داشته باشد که به آنها اشاره نمی‌کنم.

علی آبادی تصریح کرد: منصفانه نیست وقتی کارگری ایرانی در شرایط سخت تحریم، محصولی را با بهترین کیفیت و رقابت پذیری از نظر قیمتی تولید می کند، برویم مشابه آن را برای پروژه های داخلی از خارج از کشور خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا از ورود این شرکت به بحث خودروهای برقی خبر داد و گفت: ما به دنبال این هستیم که به جای واردات خودروهای برقی، همین خودروهای موجود را برقی کنیم؛ بدین صورت که خودروی بنزین سوز ما، یک موتور دیگر با انرژی برق داشته باشد و به عبارتی به دنبال خودروهای پلاگین و دو توان هستیم.

وی افزود: نخستین ایستگاه شارژ خودروی برقی در آینده‌ای نزدیک در محل برج میلاد به‌بهره‌برداری می‌رسد که هم‌اکنون این ایستگاه توسط گروه مپنا در حال ساخت است.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه روزانه 200 میلیون لیتر مجموع بنزین و گازوئیل در کشور عرضه و مصرف می‌شود، گفت: متوسط قیمت بنزین و گازوئیل عرضه شده در کشور 700 تومان است، در حالی که این رقم متوسط در اروپا 1.5 یورو است، در واقع تجارت سالانه عرضه روزانه 200 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل 90 میلیارد یورو ارزش دارد که ما با عرضه سوخت با قیمت سوبسیدی، از این مقدار فاصله زیادی داریم.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه "قیمت حامل‌های انرژی در ایران به مقدار بسیار زیاد غیرواقعی است"، گفت: حدود 300 میلیارد کیلووات ساعت برق در طول سال می‌فروشیم که قیمت هر کیلووات ساعت آن در اروپا بین 20 تا 30 سنت یورو است اما ما با قیمت 65 تومان عرضه می کنیم که افزایش 16 درصدی آن هم، این فاصله را جبران نمی کند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:15 اردیبهشت1398،کدخبر:2004700،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
0
ای بابا چقدر بلوف می زنیم. این توربین گازی در حقیقت همان توربین گازی فریم 6 ساخت شرکت جی ئی در حدود 40 سال پیش است که در حال حاضر شرکت آنسالدو تحت لیسانس جی ئی آنرا می سازد. ما هم با کپی آن طرح و استفاده از دانش آنسالدو و تحت نظر این شرکت یکی اش رو ساخته ایم. به این میگن خودکفایی؟ با این ادعاها و شعارها آبروی کشور رو داریم می بریم و مردم رو هم داریم فریب میدیم. به چه قیمتی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین