پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
یک درمانگر اعتیاد از عملکرد رسانه ملی در حوزه اعتیاد انتقاد کرد و گفت: رسانه می‌تواند با ایجاد برنامه‌های پرمحتوا، جوانان را از عوارض مصرف مواد مخدر آگاه کند.

شعار سال : علی اکبری درباره بهترین راه درمان معتادان با بیان اینکه مصرف داروهای ترک اعتیاد به تنهایی تأثیر چندانی روی درمان معتادان ندارد، اظهار کرد:مصرف دارو برای افراد معتاد فقط باید با مجوز پزشکان و درمانگران اعتیاد تجویز شود و افراد به اراده خود نباید داروها و شربت‌های ترک اعتیاد را مصرف کنند، چراکه مصرف اشتباه این داروها عوارض خواهد داشت.

این درمانگر اعتیاد ادامه داد: معتادان باید با مراجعه به کلاس‌های مشاوره و روان‌شناختی مراحل درمانی خود را از این طریق نیز دنبال کنند؛ چراکه اکثر معتادان به‌دلیل ناامید بودن از زندگی، بعد از درمان دوباره به سمت مصرف مواد مخدر می‌روند، لذا رسیدگی به وضعیت روحی و روانی معتادان حین و بعد از درمان باید به‌شدت و البته با برنامه‌ریزی دنبال شود.

وی با بیان اینکه استفاده معتادان از کلاس‌های مشاوره تأثیر بسیاری در آینده این افراد در همه زمینه‌ها خواهد داشت، گفت: درحال حاضر در برخی از کمپ‌های نگهداری معتادان برنامه‌های مشاوره‌ای برگزار می‌شود، اما کلاس‌های مشاوره برای معتادان باید افزایش پیدا کند تا تأثیر خودش را روی معتادان بگذارد.

اکبری تصریح کرد: مهمترین کار این است که در مراکز آموزشی، کلاس‌هایی با عنوان پیشگیری از اعتیاد برگزار شود تا دانش‌آموزان با اطلاع از عوارض ناشی از مصرف مواد مخدر، به سمت مصرف انواع مواد مخدر نروند.

این درمانگر اعتیاد در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ملی یکی از ابزاری محسوب می‌شود که می‌تواند با اقدامات پیشگیرانه خود مردم را از عوارض خطرناک مصرف مواد مخدر آگاه کند و با ایجادبرنامه‌های پرمحتوا به‌نوعی به افرادی که قصد مصرف مواد مخدر را دارند هشدار دهد که متأسفانه رسانه ملی در این امر موفق عمل نکرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 98، کد خبر: 379188،www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
0
رسانه ملی فقط به سمت منابع مالی خودش گام برمیداره و فرهنگ سازی رو کلا تعطیل کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین