پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۰۶۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
در حالی که در ۵ سال اخیر،بانک مرکزی همواره گزارش‌های گزیده آمارهای اقتصادی دی و بهمن ماه را به ترتیب در ماه‌های اسفند و فروردین سال بعد منتشر کرده اما این گزارش‌ها درباره دی و بهمن ماه 97 هنوز روی خروجی سایت بانک قرار نگرفته است.

شعارسال: یکی از آمارهای بسیار مهم در حوزه اقتصادی، گزیده آمارهای اقتصادی است که بانک مرکزی معمولا گزارشات ماهانه آن را با تاخیر دو ماهه منتشر می‌کند.

اما این بانک بعد از انتشار گزارش گزیده آمارهای اقتصادی آذر ماه 97، روند انتشار آن را در ماه‌های بعد متوقف کرد و هنوز گزارش دی و بهمن منتشر نشده است.

بررسی زمان انتشار گزارش‌های دی و بهمن ماه سال‌های گذشته نشان می‌دهد در طول 5 سال گذشته، همواره گزارش دی ماه و بهمن ماه به ترتیب در ماه‌های اسفند و فروردین روی خروجی سایت بانک مرکزی قرار گرفته است.

بنابراین عدم انتشار گزارش این دو ماه، برخلاف روند 5 سال قبل بوده است. طولانی شدن زمان انتشار، اهمیت آمارهای اقتصادی را کاهش می‌دهد. درواقع آمار اگر به‌موقع و در زمان خود ارائه نشود، خاصیت خود را هم از دست خواهد داد و به همین دلیل بانک مرکزی در سال 92 یکی از برنامه‌های خود را انتشار به‌موقع آمارهای اقتصادی اعلام کرد.

براساس این گزارش، تغییرات حجم نقدینگی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک‌ها، حجم سپرده‌های کوتاه مدت، بلند مدت و جاری بانک‌ها و تسهیلات اعطایی، میزان پایه پولی، درآمدهای تحقق یافته دولت و منابع پرداخت شده در قالب بودجه سالیانه و دارایی خارجی بانک مرکزی از جمله آمارهایی‌ست که قالب گزارش گزیده آمارهای اقتصادی بانک مرکزی منتشر می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1398 ، کدخبر: 13980216000896: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین