پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۶۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه نظام آموزشی تستی و همچنین حفظ محور، مهمترین مانع تقویت تفکر و تعقل است،گفت: اما اولیای دانش آموزان فعلاً کنکور را می‌پسندند.

شعارسال: حجت الاسلام علی ذوعلم شامگاه سه شنبه در آئین بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان با بیان اینکه نظام آموزشی تست محور و حفظ محور، را مهمترین مانع تقویت قدرت تفکر و تعقل می‌دانیم، ابراز کرد: اولیای دانش آموزان امروز دنبال آموزش علم محور اما حفظی و کنکوری هستند و این دیدگاه باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه امروز باید بگذاریم تا دانش آموزان سوال و انتقاد کردن را تجربه کنند، تا در یک روند و محیط آموزشی فکر محور تربیت یابند، افزود: با این روش هدف پرورش فکری و عقلانی محقق می‌شود و لذا از این منظر دارای اهمیت است.

مبنای تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه مبنای تربیت اسلامی، تفکر و تعقل است، ابراز کرد: باید به دانش آموزان قدرت تفکر را بدهیم نه قدرت تست زنی.

ذوعلم با بیان اینکه مبنای آموزش در مدارس تقویت تفکر و اندیشه ورزی باشد، تاکید کرد: باید قدرت تفکر و تعقل به گونه‌ای تقویت شود تا یک دانش آموز که آتیه ساز ایران اسلامی نیز نام دارد، خود با قدرت اندیشه در گفتمان‌ها تصمیم بگیرد.

وی افزود: یکی از تأکیدات وزارت آموزش و پرورش این است که معلمان برای آموزش ارزش‌های دینی و اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفت را توضیح دهند.

اهمیت تعلیم و تربیت

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره اهمیت تعلیم و تربیت و پرورش استعدادهای جوان، بیان کرد: آزادی مهمترین ارزش انقلاب اسلامی است ولی جوانان از آزادی مصادیق اشتباه می‌پندارند که باید این امر را به خوبی اصلاح کنیم و در مقابل هوشیار نیز باشیم چرا که غرب به دنبال نشان دادن نوعی ویترین آزادی و منحرف کردن افکار جوانان ما است.

ذوالعلم با بیان اینکه معلمان باید در رفتارهای خود در مدارس هوشیار باشند، بیان کرد: دانش آموزان امروزه به شدت از معلمان تأثیر می‌پذیرند و لذا باید معلمان با رفتارشان به دانش آموزان نکات زیادی را یاد بدهند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به نیروهای توانمند و معتقد نیاز دارد، افزود: توانمندی و مهارت برای رونق تولید باید در جامعه تقویت شود تا به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یابیم.

در این مراسم از برخی معلمان استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 18اردیبهشت1398 ، کدخبر: 4611332: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین