پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش به معاونت پژوهشی تبدیل و افراد جوان، خوش‌فکر و انقلابی به آن اضافه می‌شوند، گفت: حد و قواره‌ای که هم‌اکنون در برنامه‌های درسی وجود دارد جامع و پاسخگوی نیازها نیست.

شعارسال: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش به معاونت پژوهشی تبدیل و افراد جوان، خوش‌فکر و انقلابی به آن اضافه می‌شوند، گفت: حد و قواره‌ای که هم‌اکنون در برنامه‌های درسی وجود دارد جامع و پاسخگوی نیازها نیست.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با موضوع اعلام برنامه‌های این سازمان در محل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار‌ کرد: هم‌اکنون به تحول در برنامه‌های درسی نیاز داریم و دروسی مانند قرآن باید کارآمد شود، حد و قواره‌ای که هم‌اکنون وجود دارد جامع و پاسخگوی نیازها نیست.

وی افزود: اگر دانش‌آموز با اجبار مدیر مدرسه نماز بخواند دیگر نمی‌توان آن را تربیت اسلامی نامید، اگر به خوبی در کلاس درس به دانش‌آموزان پاسخ مناسب برای سؤالات داده نشود این با اسلام واقعی زاویه دارد، برخی الگوهای تربیتی کشورهای به ظاهر پیشرفته واقعا پیشرفته نیست و منفعل تربیت کردن دانش‌آموزان، روند مطلوب نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مدارس خوبی در کشور وجود دارد که برای بازآفرینی برخی الگوهای تربیتی مطلوب تلاش می‌کنند بنابراین نیروی ماهر برای طراحی دوره‌های تحصیلی در دستور کار سازمان پژوهش قرار دارد تا مدرسه‌محوری ثبات و کارآمدی داشته باشد و اینگونه نباشد که چراغ مدرسه محوری با تغییر مدیران کم فروغ یا پرفروغ شود.

ذوعلم عنوان کرد: گلایه ما از مجموعه نظام این است که چرا در عمل به آموزش و پرورش آنقدر که باید توجه نمی‌شود هم‌اکنون اجحاف و کم توجهی به دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نقاط ضعف و قوت آموزش‌وپرورش را به درستی مطرح کردند که باید بر روی آن تأکید شود.

وی بیان کرد: خانواده‌ها نسبت به گذشته برای تربیت آموزشی فرزندانشان دغدغه‌مند‌تر هستند البته عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت و زحمات معلمان قابل دفاع است اما تعلیم و تربیت باید ارتقا یابد؛ از سوی دیگر آموزش و پرورش نمی‌تواند در تابستان کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را رها کند و باید برنامه‌ای برای دانش‌آموزان داشته باشد، برنامه‌های تابستانی اگرچه در قالب نشاط آور هستند اما باید در عرصه تربیتی ارتقاء پیدا کنند.

پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش به معاونت پژوهشی تبدیل می‌شود

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: حذف و انحلال پژوهشگاه مدنظر نیست و تقویت و حمایت از بدنه پژوهشی وزارتخانه را دنبال می‌کنیم؛ پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش به معاونت پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تبدیل می‌شود و فعالیت پژوهشی را برعهده خواهد داشت و فقط هم برای سازمان کار نمی‌کند، تعیین تکلیف پژوهشگاه مصوبه ابلاغی هشت سال قبل سازمان اداری استخدامی را دارد و باید آن را اجرا کنیم البته به گونه‌ای که آسیبی به رسالت و توانمندی این مجموعه وارد نشود.

افراد جوان و انقلابی و خوش‌فکر به پژوهشگاه آموزش‌وپرورش اضافه می‌شوند

ذوعلم درباره تعدیل برخی افراد با نگرش سیاسی در پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش عنوان کرد: اینکه افرادی منافع خود را بر کشور ترجیح بدهند و مصالح کشور را قربانی مطامع خود کنند شیوه نادرستی است اما در فکر اینکه حتی یک نفر از میان اعضای فعلی پژوهشگاه بیرون برود، نیستم همه آنها به درد سازمان می‌خورند اما تعدادشان کافی نیست و باید کادر تکمیل شود و افراد جدید باید دانا، خوش‌فکر، جوان، مومن و انقلابی باشند که پنج کلیدواژه مورد تاکید رهبری است، خط ما همین است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اظهاراتش مبنی بر اینکه فرهنگیان از کناره‌گیری آقای بطحایی خوشحال نشدند، بیان کرد: این کناره‌گیری برای کشور هزینه ایجاد کرد و باعث شد حرکت به سمت برخی شعارهای خوب متوقف شود معتقدم یک وزیر باید 10 سال در آموزش و پرورش بماند تا بتواند برنامه‌هایش را اجرا کند در حالی که در چند دوره قبل وزرای آموزش و پرورش به طور میانگین عمر فعالیتشان دو سال بود، بسیاری مدیران و کارشناسان استان‌ها در تماس با بنده از استعفای آقای بطحایی ابراز رضایت نداشتند که این امر متفاوت از میزان رضایت از عملکرد او بود که نقدهایی هم به آن وارد است.

وی درباره تشکیل سازمان نظام معلمی گفت: با کلیت سازمان نظم معلمی موافقم اما در تفسیر، ابعاد و اختیارات باید بسیار بحث بشود اگر یک تشکیلات مردمی در بدنه آموزش و پرورش داشته باشیم که به پیشبرد اهداف سند تحول کمک کند باید به سمت آن برویم اما ابعاد مختلفی دارد که باید روی آن فکر و بحث بشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:26  خرداد 1398 ، کدخبر:2033427 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین