پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری خطیب جمعه تهران گفت:‌ هندسه قدرت جهان در اختیار محور مقاومت است و اندیشه آن در منطقه رسوخ کرده است.وی در خصوص اقدام شورای‌ عالی امنیت ملی در کاهش بخشی از تعهدات ایران در برجام خاطرنشان کرد: اقدام شورای‌ عالی امنیت ملی کاملاً حقوقی و قانونی است و این را بند ۲۶ و ۳۶ برجام می‌گوید.
شعار سال: خطیب جمعه تهران گفت:‌ هندسه قدرت جهان در اختیار محور مقاومت است و اندیشه آن در منطقه رسوخ کرده است.

 حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم که در این ماه مبارک، ما را مورد لطف خود قرار دهد و نیز بهتر است در این ماه مبارک به وضع نمازهایمان رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: از برادران و خواهران مؤمن می‌خواهم به نوع بندگی و مناسبات‌ ما توجه جدی داشته باشند؛ زیرا این ماه فرصت خوبی برای خروج از نفسانیات و انجام صله رحم و رفتار منصفانه با کسانی است که ضعیف‌ هستند.

خطیب جمعه تهران در ادامه سخنان خود به اقدام شورای‌ عالی امنیت ملی در خصوص کاهش بخشی از تعهدات ایران در خصوص برجام خاطرنشان کرد: اقدام شورای‌ عالی امنیت ملی کاملاً حقوقی و قانونی است و این را بند ۲۶ و ۳۶ برجام می‌گوید.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه اگر این اقدام کمی دیگر و حداقلی است، گفت:‌ اما همین گام هم مؤثر و مفید است و می‌تواند سرآغاز گام‌های بعدی ما در روزهای آینده باشد و امیدواریم گام‌های بعدی هم همین‌گونه انقلابی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این اقدام گشایش‌‎های بعدی را در پی خواهد داشت، گفت: این اقدام واکنش‌های عصبی برخی از کشورها را در پی داشته است، البته اروپایی‌ها باید به اقدامات خود در قبال برجام تسریع ببخشند و باید بدانند که از ایران عزیز فقط یک صدا شنیده می‌شود و آن صدای حمایت از حکومت و صدای وحدت است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دشمن عرضه آرایش نظامی مقابل ایران را ندارد؛ لذا هدف دشمن تحمیل یک جنگ روانی به ایران است تا القا کنند که شرایط در جمهوری اسلامی مانند شرایط در شِعب ابی‌طالب است، اما در واقع شرایط جنگی امروز ما شبیه شرایط جنگ احزاب است که فتوحات بزرگ و شکست دشمن را شاهد بودیم. در واقع در جنگ احزاب هم همین فرافکنی‌ها و جنگ روانی و فعالیت جریان نفاق و شایعه‌پراکن وجود داشت، اما مؤمنان با حمایت از پیامبرمکرم اسلام(ص) و همراهی با ایشان، حضور و ائتلاف دشمن را شکست دادند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز ملت مؤمن و علوی ایران در میدان مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی حضور دارد، گفت: با اتحاد و وحدت مثال‌زدنی ملت ایران گردن این قلدرها را خواهیم شکست. مردم عزیز ما در ادامه راه خود به امیرالمؤمنین و پیامبر اسلام(ص) اقتدا می‌کنند تا رئیس‌جمهور کم‌خرد آمریکا را از صحنه خارج کنند.

وی ادامه داد: با کمی بررسی می‌توان دید که جبهه استکبار جهانی با استیصال روبه‌رو شده است و منحنی رو به افول آن را شاهد هستیم که رفتارهای ناپخته و مضحک و احمقانه رئیس‌جمهور آمریکا در قبال معاهدات جهانی، این ادعا را اثبات می‌کند.

حاج‌ علی‌اکبری خاطرنشان کرد: ترامپ ادعا کرده که از زمانی‌که به قدرت رسیده هر ماه یک شورش و آشوب در خیابان‌های ایران اتفاق افتاده و یا اینکه ادعا کرده می‌خواهد فروش نفت کشورمان را به صفر برساند و همه این موارد نشانه‌ای از ضعف و استیصال آمریکاست.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه امروز هندسه قدرت در جهان در اختیار محور مقاومت است، گفت: اروپای پیر حتی نمی‌تواند با کدخدای دیوانه همراه باشد و اتفاقاتی مانند برگزیت در انگلستان و جلیقه زردها در فرانسه نشان از عمق مشکلات اروپا دارد. ما فشارهای آمریکا به اروپا را فرصتی برای اروپا می‌دانیم تا از این کشور رویشان برگردانند و علاوه‌ بر آن کشورهای دیگر مانند چین و روسیه حاضر به همراهی با آمریکا نیستند و این وضعیت حسرتی بزرگ را برای آمریکا در منطقه به‌ بار آورد که نتوانسته سیاست‌های خود را در غرب آسیا موفقیت‌آمیز اجرا کند.

وی تأکید کرد: ملت ایران ۴۰ سال است که دارند مقاومت می‌کنند و اندیشه مقاومت در منطقه رسوخ کرده و نهادینه شده و امروز نه تنها هسته مقاومت، بلکه زنجیره مقاومت را در منطقه نهادینه شده است. همچنین رژیم صهیونیستی به‌عنوان بزرگترین شریک آمریکا در محاصره زنجیره مقاومت قرار دارد و مقابله جبهه مقاومت برابر این رژیم غاصب نشان داد که در کمتر از ۴۸ ساعت گنبد آهنین صهیونیست‌ها شکست‌پذیر است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سیل اخیر افزود: سیل اخیر در چند استان کشور آخرین امتحان الهی بود که شاهد بودیم ملت ایران با موفقیت از این امتحان بیرون آمدند. در این سیل روحانیون، نیروهای مسلح، مردم، نهادهای امدادرسان و مسئولان در کنار یکدیگر به مردم سیل‌زده کمک کردند و نگذاشتند پیش‌بینی اروپایی‌ها که فکر می‌کردند این سیل هزاران کشته داشته باشد به واقعیت تبدیل نشود؛ لذا از پایگاه‌های بسیج، مردم و مسئولان می‌خواهم به روند امدادرسانی و کمک‌رسانی ادامه دهند تا هرچه سریع‌تر مشکلات مردم در این مناطق حل شود.

حاج علی‌اکبری با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم مانع گرانی‌ها شود، گفت: مقابله با سیل گرانی، شدنی است، اما راه‌ حلی دارد و آن استفاده از ظرفیت جوانان است و مسئولان بدانند که مردم به مقاومت ادامه می‌دهند و پشتیبان دولت هستند، اما قرار نیست که این مردم هزینه سوء تدبیر برخی از مدیران را بدهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:20 اردیبهشت1398، کدخبر:380168،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین