پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۰۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
مدیرعامل بانک رفاه به انتشار اخبار کذب درباره حقوق دریافتی خود واکنش نشان داد.

شعار سال:

در متن منتشر شده علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران آمده است:چندی است که خاطر مردم کشورمان با اطلاع از فیش حقوقی برخی مسئولان ناراحت و آزرده شده است چرا که معقتدیم دست‌اندازی به بیت‌المال به هر شکل و نحوی مذموم است.

در این متن آمده: متاسفانه برخی رسانه‌ها و جریانات سیاسی با موج‌سواری، از این موضوع سوء‌استفاده کرده و با قلمداد کردن صورت‌حساب چندین ماهه به جای فیش حقوقی، اخباری جعلی و کذب درخصوص برخی مدیران عالی بانک رفاه منتشر ساختند و برخی رسانه‌های جمعی نیز با انعکاس آن، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب شایعه‌پراکنان ریختند؛ حال آن که این ادعا کاملاً بی‌اساس است و سودجویان به‌دنبال ضربه‌زدن به نام و برند بانک رفاه هستند.

در بخش دیگری از این متن آمده است:بانک رفاه با اعلام آمادگی کامل به منظور شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی،‌ از رسانه‌های جمعی درخواست دارد هیاتی متشکل از خبرنگاران کلیه رسانه‌ها تشکیل شود تا این هیات با دقت تمام اسناد رسمی و واقعی این بانک را بررسی کنند. همچنان که این بانک کلیه مدارک مربوطه را به مراجع و مقامات ذیصلاح ارایه کرده و قطعاً رأی قطعی آن مراجع، به سمع و نظر عموم مردم شریف ایران خواهد رسید.
صدقی در ادامه تاکید کرده:بی‌تردید اخلاق رسانه‌ای نقطه تلاقی علم اخلاق و فعالیت رسانه‌ها یا ابزارهای ارتباط جمعی است و با ارزش‌ها و هنجارها سرو کار دارد. ارزش‌ها و هنجارهایی که از درون فرهنگ جامعه و در جامعه اسلامی از درون فرهنگ اسلامی سر بر می‌آورد. در کشور ما اخلاق رسانه‌ای اگر چه تابع اصول و قواعدی کلی و جهان شمول است، اما به دلیل ریشه گرفتن آن از مجموعه ارزش‌های جامعه، می‌تواند فرهنگ اصیل اسلامی ما نیز باشد.
در بخش دیگری از این متن آمده: از جمله اصول اخلاقی که دین مبین اسلام در حوزه خبر بر آن تاکید می‌کند،‌ مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگار و شجاعت در نقل حقایق،‌ تاکید بر صداقت و عینیت خبر و احتراز از تحریف اخبار،‌ توجه به اعتبار روایی منبع خبر،‌ حفظ حرمت و حریم فرد و جامعه و در عین حال انتقاد سالم و عمل به وظیفه امانتداری در خبر است.البته در این بین رسانه‌ها در کنار وظایف اثباتی،‌ وظایف سلبی دیگری را هم از جمله دوری از دروغ و تحریف حقایق، جلوگیری از ترویج باطل به هر شکل،‌ پرهیز از تعرض به آبروی مسلمانان، دوری از اشاعه و پخش شایعات نیز بر عهده دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار7تیر 1395 ، کد مطلب:95040103683: www.isna.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین