پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۰۸۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
در ادامه تنش تجاری بین چین و آمریکا، هوآوی چین و ۷۰ شرکت وابسته به آن در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت.

شعارسال: به گزارش راشاتودی، در ادامه تنش تجاری بین چین و آمریکا، هوآوی چین و ۷۰ شرکت وابسته به آن در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت.

این اقدام آمریکا، به فروش محصولات مخابراتی چین در آن کشور لطمه خواهد زد و از سوی دیگر چین را در تأمین قطعات مخابراتی موردنیازش با مشکل روبرو خواهد کرد.

آمریکا معتقد است پیشرفت هوآوی، امنیت این کشور را به خطر انداخته و بنا به اظهار مقامات آمریکایی، هوآوی برای زیرساخت‌های مخابراتی آن‌ها تهدید فرض شده است.

این تصمیم موجب خواهد شد از این پس شرکت‌های آمریکایی فقط پس از دریافت مجوز دولتی بتوانند با هوآوی همکاری فنی و اقتصادی داشته باشند.

کارشناسان مخابراتی بر این باورند که تحریم هوآوی بر اثر افزایش توانایی‌های این شرکت در بخش ارتباطات نسل ۵ است که ترامپ قصد دارد برنده رقابت در حوزه این فناوری باشد.

از سوی دیگر هوآوی که در کمتر از یک سال در مقابل چشم غربی‌ها توانسته است به فناوری مؤثری در حوزه ارتباطات G۵ دست یابد باعث شده تا غربی‌ها این پیشرفت هوآوی را موجب هک کردن واتس آپ فرض کنند.

هرچند مقامات هوآوی در جریان نشست با همتایان انگلیسی خود در لندن بر امضای توافق‌نامه‌ای برای عدم جاسوسی تأکید داشتند اما این تلاش هوآوی مانع از صدور دستور ترامپ نشد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار : 27اردیبهشت 98، کد خبر: 381892،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین