پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
دبیر اجرایی و رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران ضمن اعلام برگزاری این کنفرانس در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ خرداد، گفت: مجمع عمومی برای انجمن علمی نوپای انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل خواهد شد تا بین انجمن‌هایی که پیشتر در این حوزه وجود داشته، یکپارچگی ایجاد کند.

شعارسال: دبیر اجرایی و رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران ضمن اعلام برگزاری این کنفرانس در تاریخ ۲۰ تا ۲۲ خرداد، گفت: مجمع عمومی برای انجمن علمی نوپای انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل خواهد شد تا بین انجمن‌هایی که پیشتر در این حوزه وجود داشته، یکپارچگی ایجاد کند.

 محسن زندی در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران که در پردیس شهید عباس‌پور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان این‌که تعداد مقالات رسیده به هفتمین دوره برگزاری کنفرانس (دوره فعلی) بی‌سابقه بوده است، از رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی مقالات ارسال شده خبر داد و گفت: تعداد ۳۵۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده و همچنین رشد بالای ۷۰۰ درصدی مقالات انگلیسی زبان را شاهد هستیم به‌طوری که ۴۰ درصد مقالات به زبان انگلیسی بودند.

وی همچنین با اشاره به این‌که تعداد مقالات ارسال‌شده از کشورهای خارجی از صفر به ۲۰ رسیده است، اظهار کرد: تاکنون برگزاری ۱۵ نمایشگاه قطعی شده و ۱۵۰ داور تخصصی در حوزه‌های مختلف مقالات را داوری خواهند کرد. این در حالی است که ۱۲۰ عضو کمیته علمی (۳۴ عضو از دانشگاه‌های خارج از کشور) در کنفرانس حاضر هستند و ۵۰۰ نفر نیز برای شرکت در کنفرانس ثبت‌نام کرده‌اند که این موضوع رشد بیش از ۸۰ درصدی شرکت‌کنندگان را نشان می‌دهد.

دبیر اجرایی و رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران همچنین از برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی و سه میزگرد تخصصی در این کنفرانس خبر داد و تصریح کرد: دو میزگرد با مشارکت "سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) " و شرکت توانیر نهایی شده که به ترتیب به موضوعات مشکلات اقتصادی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر بعد از راه‌اندازی و نیز چالش‌های سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر خواهند پرداخت، این در حالی است که میزگرد بررسی چالش‌های قانونی و سیاست‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز نهایی نشده است.

زندی افزود: ۱۳۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهند شد و ۳۰ درصد مقالات ریزش خواهند داشت؛ البته باید یادآور شد که در این دوره سطح مقالات و امتیازات آنها بسیار بالا بوده است.

دبیر اجرایی و رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، سخنرانان مراسم افتتاحیه این کنفرانس را سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رضا اردکانیان معاون وزیر نیرو، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر و نیز دو سخنران علمی از کشور فرانسه اعلام کرد و افزود: یک مجمع عمومی برای انجمن علمی نوپای انرژی‌های تجدیدپذیر که مراحل ثبت را طی کرده است، تشکیل خواهد شد تا بین انجمن‌هایی که پیش‌تر در این حوزه وجود داشته، یکپارچگی ایجاد کند؛ ضمن آن‌که دکتر لیاقتی رئیس پردیس فنی و مهندسی شهید عباس‌پور دانشگاه شهید بهشتی قول حمایت از این انجمن را داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه وزن مقالات کنفرانس علمی و کاربردی است، اظهار کرد: ۷۰ مقاله کاربردی از طرف شرکت‌های توزیع برق و بر اساس تجربیات آنها به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که به صورت تخصصی داوری خواهند شد.

به گزارش ایسنا، هفتمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران به دلیل هم زمانی با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد یک روز جلو افتاده و در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد. ضمن آن‌که کارگاه‌های آموزشی این کنفرانس نیز در تاریخ ۲۰ خرداد برپا خواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:30 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 98023015861،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
خوشبختانه میزان همگرایی ها بین اعضای هیات مدیره در این دوره ، بیشتر احساس می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین