پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
دبیرعلمی هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، ارتباط هرچه بیشتر و موثرتر فعالان حوزه تجدیدپذیر را در گرو تشکیل یک انجمن علمی در این حوزه دانست.

شعارسال: دبیرعلمی هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، ارتباط هرچه بیشتر و موثرتر فعالان حوزه تجدیدپذیر را در گرو تشکیل یک انجمن علمی در این حوزه دانست.

مجید زندی روز دوشنبه در نشست خبری هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، طی سخنانی با اعلام برگزاری این کنفرانس در 21 و22 خرداد ماه سال جاری، یکی ازمهمترین بخش های این کنفرانس را برپایی نمایشگاه های حوزه تجدیدپذیر طی این دو روز عنوان کرد.

مدیر گروه مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی در این نشست که با حضور نمایندگانی از انجمن انرژی های تجدیدپذیراتاق بازرگانی، سندیکای صنعت برق و همچنین شرکت های بزرگ بخش خصوصی فعال در حوزه تجدیدپذیرهمراه بود، از انجمن و سندیکاهای بخش خصوصی بویژه برق درخواست کرد که شرکت های بیشتری را برای حضور در این نمایشگاه ها تشویق کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه، هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران 22 خرداد تمام نمی شود، افزود: ما علاقمندهستیم که این گپ و گفت ها در قالب یک چالش بصورت سلسله وار ادامه داشته باشد، لذا درصدد برگزاری چندین نشست تخصصی در طول سال جاری هستیم.

دبیرعلمی هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، درعین حال ارتباط هرچه بیشتر فعالان حوزه تجدیدپذیر را در گرو تشکیل یک انجمن علمی که موسس آن بازیگران اصلی این حوزه شامل شرکت توانیر، گروه صنعتی مپنا، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و دانشگاه شهیدبهشتی می باشند، دانست.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، در ادامه گفت: ما علاقمند هستیم که نمایندگان تمام بخش خصوصی و همچنین دانشگاهی بصورت فردی در این مجموعه به منظور کلونیزه کردن حوزه تحقیقاتی و فنی دور یکدیگر جمع شوند.

زندی در ادامه، رونق سرمایه گذاری در حوزه فناوری های تجدیدپذیر و توسعه ارتباطات بین المللی را از مهمترین اهداف برگزاری هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران عنوان کرد.

وی در ادامه، ریزش فناورانه، افزایش ارتباطات بین‌المللی علمی و فناورانه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، برخورداری صنعت ایران از یافته‌های پژوهشگران داخلی و خارجی، تشکیل کلون‌های فناورانه شامل پژوهشگران خارجی و داخلی و نیز ایجاد تفاهم بین بخش دولتی و خصوصی در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر را از دیگر اهداف هفتمین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران برشمرد.

زندی با تاکید براینکه کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران یک کنفرانس دانشگاهی نیست، اظهارکرد: در حقیقت پنج بازیگر اصلی حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شامل دانشگاه شهید بهشتی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، گروه صنعتی مپنا، شرکت توانیر و پژوهشگاه وزارت نیرو برگزارکنندگان اصلی آن می باشند.

دبیر اجرایی و رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه، تاکنون 500 نفر برای شرکت در این کنفرانس ثبت نام کرده‌اند، اظهارکرد: در واقع امسال شاهد رشد بیش از 80 درصدی شرکت کنندگان هستیم.

محسن زندی با بیان اینکه تعداد مقالات رسیده به هفتمین دوره برگزاری کنفرانس نسبت به دوره قبل از رشد 30 تا 40 درصدی برخودار بوده است، تصریح کرد: تعداد 350 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به رشد بالای 700 درصدی تعداد مقالات انگلیسی ارسالی به هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران افزود: 40 درصد مقالات به زبان انگلیسی می باشد.

زندی همچنین اظهارکرد: تعداد مقالات ارسال شده از کشورهای خارجی از صفر به 20 رسیده است، ضمن اینکه تاکنون برگزاری 15 نمایشگاه قطعی شده و 150 داور تخصصی در حوزه‌های مختلف مقالات ارسالی به این کنفرانس را داوری می کنند.

دبیر اجرایی و رئیس کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر و تولید پراکنده ایران با بیان اینکه ۱۳۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۰۰ مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه خواهد شد، افزود: با وجود اینکه سطح مقالات و امتیازات بسیار بالا بوده است اما در مجموع ۳۰ درصد مقالات ریزش خواهند داشت.

زندی همچنین تصریح کرد: تعداد ۷۰ مقاله کاربردی از طرف شرکتهای توزیع برق و بر اساس تجربیات آنها به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که به صورت تخصصی داوری می شوند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ۱۴ کارگاه آموزشی و سه میز گرد تخصصی در هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران اضافه کرد: دو میزگرد با مشارکت سازمان انرژی های تجدیدپذیرو بهره وری انرژی برق (ساتبا)، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) و شرکت توانیر نهایی شده که به ترتیب به موضوعات مشکلات اقتصادی در نیروگاه‌های تجدید پذیر بعد از راه‌اندازی و نیز چالش‌های سرمایه گذاری در نیروگاه‌های تجدید پذیر خواهند پرداخت.

براساس این گزارش، هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، با محورها و موضوعات'سیستم‌های خورشیدی فتوولتاییک'، 'سیستم‌های خورشیدی حرارتی'، 'انرژی‌های آبی (blue energies)،' 'سیستم‌های هیبرید انرژی (‌EHS)' ، 'محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر'، 'سیستم‌های زیر شبکه (microfrid)، همبست آب، غذا و انرژی (N. W. F. E)'، 'فناوری نانو در انرژی‌های تجدید پذیر'، 'شبکه‌های هوشمند (smartgrid) سیستم‌های بادی، پیل‌های سوختی، انرژی شهری، مدیریت انرژی، برداشت انرژی، آینده‌نگری انرژی، انرژی‌های زیستی، بهینه‌سازی انرژی، ذخیره‌سازی انرژی، انرژی زمین گرمایی، فناوری‌های نوین در تبدیل انرژی، سیاست‌گذاری انرژی، اقتصاد و انرژی، امنیت پایدار انرژی، نیروگاه برق آبی کوچک و همچنین'سیستم‌های تولید همزمان برق و حرارت' برگزار می شود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، ایجاد ارتباطات بین المللی در حوزه فناورانه انرژی های تجدیدپذیر برای کشور، ایجاد ارتباط مناسب بین پژوهشگران داخلی و خارجی، ترغیب ورود منطقی بخش صنعت به حوزه تجدیدپذیرها، ایجاد ارتباط مناسب بین بخش دولتی و خصوصی و بررسی علمی مباحث و رفع چالش های موجود در حوزه زیست محیطی و انرژی کشور است.

هفتمین کنفرانس ملی و نخستین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران، با شعار «انرژی پاک برای ایران پاک»، به همت دانشگاه شهیدبهشتی و حمایت دانشگاه ها و سازمان های مرتبط با این حوزه و با حضور پژوهشگران و شرکت های خارجی، ۲۱ و 22 خرداد سال جاری در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:30 اردیبهشت 1398 ، کدخبر 83321044 : ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
0
0
انجمن انرژی برق/ انجمن انرژی خورشیدی/ انجمن انرژی بادی/ ... حالا هم انجمن انرژی تجدید پذیر؟؟ این دیگر چه شکل و رسمی است؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین