پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۹۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران از سه برابر شدن قیمت مواد اولیه صنعت چرم خبر داد و گفت که این انجمن در حال رایزنی با سازمان‌های مربوطه برای واردات پوست از کشورهای همسایه است.

شعار سال: عباس ترکمن اظهار کرد: مقرون به صرفه نبودن پرورش دام برای دامداران باعث کاهش چشمگیر کشتار دام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه مشکلات مربوط به مراودات بانکی ناشی از تحریم‌ها، انجمن صنایع چرم ایران از وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان دامپزشکی درخواست کرده که اجازه واردات پوست از کشورهای همسایه صادر شود.

نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران با اشاره به جاری بودن گفت‌وگوهایی بین این انجمن و سازمان دامپزشکی کشور، استانداردهای این سازمان در زمینه واردات پوست را غیرمنطقی خواند و اظهار کرد: هنوز تصمیم نهایی درباره واردات پوست از کشورهای همسایه اتخاذ نشده و سختگیری‌های سازمان دامپزشکی در زمینه اجازه واردات پوست به کشور باعث شده که پوست کشورهای عراق، آذربایجان و ارمنستان به کشورهای دیگر صادر شود.

ترکمن با بیان اینکه تأمین مواد اولیه صنعت چرم، معضل بیکاری و رکود این صنعت را برطرف خواهد کرد، گفت: وضعیت کشتارگاهی که در گذشته روزانه ۲۰۰ رأس گاو و ۱۰۰۰ گوسفند کشتار داشت، امروز به ۲۰ کشتار در روز رسیده که این وضعیت باعث افزایش سه برابری قیمت پوست و مواد اولیه شده است؛ به طوری که قیمت پوست در میانه سال گذشته حدود ۵,۰۰۰ هزار تومان بوده اما امروز بیش از ۱۵ هزار تومان به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

وی اظهار کرد: صنعت چرم با فعال بودن در سه شهر تهران، مشهد و تبریز، در سال‌های گذشته با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده که با مشکلات اخیر ظرفیت فعال این صنعت کمتر نیز شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 1 خرداد 98، کد مطلب: 98030200649: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین