پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رأی گیری هفته آینده برای اعمال محدودیت بر قانون کنترل سلاح خبر داد که پس از حادثه کشتار اورلاندو، در اولویت قانون گذاران آمریکا، بویژه دمکرات ها قرار گرفته است.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری رویترز، تنها با گذشت یک هفته از تحصن 25 ساعته نمایندگان دمکرات در صحن مجلس آمریکا با هدف فشار بر جمهوریخواهان برای تسریع اصلاح قانون فروش و کنترل سلاح، حال نمایندگان قرار است پس از تعطیلی رسمی روز دوشنبه (4 ژوئیه/ روز استقلال آمریکا) قانون جدید فروش سلاح را به رأی گیری بگذارند.
برخی منابع خبر می دهند؛ این لایحه که قرار است در قالب یک مجموعه قوانین ضدتروریسم ارائه شود، مورد حمایت انجمن ملی سلاح آمریکاست و «لی زلدین» نماینده حوزه انتخابیه نیویورک آن را به مجلس ارائه خواهد داد.
طرح مشابه سناتور جمهوریخواه «جان کورنین» هفته گذشته به علت مخالفت دمکرات ها در مجلس سنای آمریکا ناکام مانده بود.
نمایندگان دمکرات هشدار می دهند که اصلاح قانون سلاح، باید ممنوعیت فروش سلاح به افراد حاضر در لیست پرواز ممنوع آمریکا، شامل مظنونان به اعمال تروریستی را شامل شود. با این حال برخی مخالفان همچون «اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا»می گویند که نام بسیاری از افراد 'به اشتباه' در این لیست قید شده است.
«عمر متین» آمریکایی افغان تبار، ماه گذشته در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا 49 نفر را به ضرب گلوله کشت و بیش از 50 نفر را راهی بیمارستان کرد.
پس از این حادثه که یکی از مرگبارترین حمله های تروریستی تاریخ آمریکا لقب گرفت، قانون فروش و حمل سلاح در آمریکا بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.
به رغم نرخ بالای خشونت در میان شهروندان آمریکایی، انجمن ملی سلاح آمریکا که از حامیان ترویج مالکیت سلاح گرم در این کشور است، با نفوذ و لابی خود در میان احزاب و سیاستمداران، مانع اعمال محدودیت بر فروش اسلحه شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 11 تیر 95 ، کد مطلب: 82132274: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین