پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
گزارش ها حاکی از آن است که زندانیان رژیم صهیونیستی اغلب در مکان‌های نامناسب نگهداری می‎شوند و برای مجازات آنها از روش‌های غیرقانونی استفاده می‌شود.
شعار سال :  اداره دفاع عمومی آمریکا اخیرا گزارشی از وضعیت زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده که نشان می‎دهد زندانیان اغلب در مکان‌های نامناسب نگهداری می‌شوند و گاهی اوقات زندانیان با روش‌های مجازات غیرقانونی شکنجه می‌شوند.
به گزارش تایمز آو اسرائیل، زندانیان چندین ساعت یا حتی روز‌ها به تخت‌های بازداشتگاه‌ها بسته می‌شوند، از سایر هم بندی‌ها جدا شده و بدون دلیل مکرراً مورد بازرسی بدنی قرار می‌گیرند.
کارمندان اداره دفاع عمومی آمریکا این گزارش را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ انجام داده و نتایج آن بر اساس اطلاعاتی است که در بازدید‌های غیرمنتظره از زندان‌های متعدد جمع آوری شده است.
یکی از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده، بازرسی بدنی زندانیان در حالتی که آنها برهنه هستند و بدون هیچ دلیلی که نشان دهنده سوء رفتار باشد صورت می‌گرفته و همچنین زندانیان بدون آنکه رضایت داشته باشند مورد بازرسی بدنی قرار می‌گرفتند. این اقدام تنها برای آزار زندانیان صورت می‌گرفته است. این مورد بیشتر در زندان «آیالون» مرسوم بوده است.

استفاده از روش‌های مجازات غیر قانونی در زندان‌های رژیم ضهیونیستی
یکی دیگر از اقدامات غیر قانونی که به ویژه در زندان «اوفک» رژیم صهیونیستی که تنها نوجوانان در آن زندانی هستند مرسوم است بستن زندانیان به تخت است. این گزارش می‌گوید که این اقدام درباره زندانیان با مشکلات روانی و آن هم به جای درمان انجام می‌گرفته است.
در این گزارش آمده است، در زندان آیالون یک زندانی که نیاز مبرم به مراقبت‌های پزشکی داشت ۳۸ ساعت کامل به تخت بسته شده بود. در زندان‌های اشل و گیوون نیز چنین اقداماتی مشاهده شده است؛ جایی که در برخی موارد هم برای شکنجه بیشتر دست زندانیان بر روی سرشان بسته می‌شود.
تایمز آو اسرائیل در این گزارش می‌گوید که بر اساس مقررات خدمات زندان‌های رژیم صهیونیستی بستن زندانیان تنها به عنوان آخرین روش برای جلوگیری زندانیان از آسیب رساندن به دیگران و یا به خود و نه به عنوان روشی برای مجازات استفاده می‎شود.
در ادامه این گزارش آمده است، برخی از زندانیانی در سلول‌های انفرادی در شرایط اسفناکی به سر می‌برند. زندانیان در سلول‌های انفرادی حتی پس از گذشت یک هفته لباس تمیز دریافت نمی‌کنند، به روی آنها آب اسپری می‌شود و مجبور هستند چندین روز با لباس خیس بگذرانند. زندانیان می‌گویند که این زندان‌ها فاقد امکانات و دارای سرویس‌های بهداشتی شکسته و شیشه‌های مهر و موم شده به گونه ای که هیچ هوایی در سلول‌ها جریان ندارد. ۲ زندانی نوجوان گفته‌اند حتی گاهی اوقات تشک آن‌ها از قصد برداشته می‌شود تا آنان مجبور به خوابیدن بر روی تخت‌های فلزی شوند.
تایمز آو اسرائیل در بخش دیگری می‎نویسد: علاوه بر آن، مشکلات بهداشتی در ۱۹ زندان رژیم صهیونیستی مشاهده شده که حتی بخش‌هایی از آن‌ها برای اقامت انسان نامناسب هستند.  در زندان‌ اشل دیوارها کهنه و ترک خورده هستند به گونه‌ای که موش‌ها به راحتی می‌توانند به درون زندان نفوذ کنند. در زندان آیالون نیز بیشتر زندانیان به دلیل وجود ساس در تشک‌ها، مجبور هستند روی زمین بخوابند. سوسک و ساس در بسیاری دیگر از زندان‌ها یافت می‌شود؛ جایی که در آنها سلول‌ها بوی نامتبوع می‌دهند.
بازرسان به خصوص به شرایط بد در بخش نظارت و مجازات مرکز بازداشتگاه «هداریم» اشاره کردند. در این بازداشتگاه زندانیان در سلول انفرادی و یا با نظارت بیش از حد و آزار دهنده زندان بانان نگهداری می‌شوند.
یکی دیگر از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده فضای بسیار کم زندانیان است. در ۱۶ مورد دیده شده است که فضا برای هر زندانی کمتر از حداقل فضای لازم ۳ متر مربع که از سوی دادگاه عالی برای هر زندانی تعیین شده، است. در برخی موارد فضای اختصاص داده شده به هر زندانی حتی کمتر از نصف این میزان است. در این گزارش آمده است: در واقع این یک معظل در سراسر اسرائیل است که موجب نقض روزانه حقوق اولیه زندانیان و بازداشتی‌ها و همچنین نقض حقوق بشر می‌شود.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار : 8 خرداد 1398،کدخبر:6949051،www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
0
در همه جای دنیا این اتفاقها میوفته حکومت ها مراعات مخالفانشون رو نمیکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین