پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: چند قطبی بودن مجلس یک اقتضای زمانی و مکانی است، این اکثریت و اقلیت بودن چندان اهمیتی ندارد.
شعارسال: یحیی آل‌اسحاق، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی پیرامون معایب و مزایای چند قطبی شدن پارلمان، گفت: چند قطبی بودن مجلس ایراد محسوب نمی‌شود. به نظرم این سه قطبی شدن مجلس دهم هیچ مشکلی ندارد. چهار یا پنج قطبی بودن مجلس، اقتضای زمانی و مکانی دارد والا اکثریت و اقلیت بودن اصلا معنا ندارد.

عضو پیشین حزب موتلفه اظهار داشت: یکی از مشکلات حال حاضر ما این است که اگر گروهی حرفی بزند می‌گوییم درست است و اگر گروه دیگر همان حرف را بزند می‌گوییم غلط است. این کار یعنی درک نکردن حقیقت و اشتباه است. بالاخره در حوزه‌ها مختلف، سلایق مختلفی هم وجود دارد.

وی افزود: الان مجلس در راس امور قرار دارد و فراتر از این یا آن فراکسیون است. چه اشکالی دارد اگر طرحی از فراکسیون مقابل که به صلاح کشور است، مطرح شود و همه به آن رای بدهند؟!

وی همچنین با اشاره به نقش فراکسیون مستقلین در این فضای چند قطبی بودن پارلمان گفت: نقش فراکسیون مستقلین حیاتی است. وزن این فراکسیون به هر سو که مایل شود، آن طرف برنده است و این را نباید نکته منفی تلقی کرد.

آل اسحاق با اشاره به تاثیر فقدان حزب گرایی در چند قطبی شدن پارلمان و سیال شدن هویت های سیاسی، گفت: در این که احزاب باید تقویت شوند، هیچ حرفی نیست. احزاب باید بتوانند کشور را به سمت کادرسازی پیش بروند، نیروهای جوان و تازه نفس را برای برعهده گرفتن مسئولیت تربیت کنند. احزاب ما باید کم کم آماده شوند که هدفمند وارد عرصه انتخابات شوند و نیروهایی که راهی مجلس یا دولت می کنند را پاسخگو کنند.

وزیر بازرگانی دولت سازندگی، با تاکید براینکه مجلس باید مدیرانی که برمی‌گزیند را با درایت و به دور از احساسات انتخاب کند، خاطرنشان کرد: لازمه این امر، این است که نمایندگان در امور مختلف اطلاعات لازم را کسب کنند، تجزیه و تحلیل کنند و براساس آن تصمیم بگیرند. باید اندیشکده هایی تعبیه شود که هر طرحی ابتدا آنجا بررسی شود و بعد از کار کارشناسی در مجلس مطرح شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1398 ، کدخبر: 1265955 ، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
0
بله ایرادی نداره به شرطی که نظرات مخالف به همدیگه احترام بذارن نه که وسط مجلس پاشن دعوا اختلاف نظر همه جای دنیا هست باید مدیریت شده باشه فقط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین