پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
«دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی از ذخیره سازی واکسن و داروهای دامپزشکی در انبارهای استراتژیک کشور برای سه ماه آینده خبر داد.
شعار سال:رئیس سازمان دامپزشکی از ذخیره سازی واکسن و داروهای دامپزشکی در انبارهای استراتژیک کشور برای سه ماه آینده خبر داد.

 نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در جریان بازدید از واحدهای دام و طیور استان تهران، اظهار کرد: با اقدامات سازمان دامپزشکی در سال ها اخیر، تمامی بیماری های استراتژیک دامی نظیر تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی و لمپی اسکین به طور چشمگیر کاهش یافته است.

وی افزود: در بیماری تب برفکی که از بیماری های مهم دامی است در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با کاهش ۲۸ درصدی کانون های بیماری روبرو بودیم.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و کنترل بیماری های دامی، سال گذشته بیش از ۵۵ مبلیون راس دام بر علیه بیماری ها واکسینه شدند.

وی گفت: با توجه به تحریم ها، برای سه ماه آینده ذخایر واکسن و داروی دامی در انبارهای استراتژیک ذخیره سازی داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بیش از ۹۷ درصد از واکسن و داروهای دام و طیور و آبزیان در کشور تولید می شود.

رفیعی پور در بازدید از یک کشتارگاه طیور نیز با اشاره به این که نظارت در تمام مراحل قبل، حین و پس از کشتار، بسته بندی و مجوز حمل به مراکز عرضه توسط دامپزشکی انجام می شود، یادآور شد: تجهیزات و فناورهای های کشتارگاه های طیور کشور با کشتارگاه های روز اروپا برابری می کند.

وی با بیان این که در خط ۲، مرغ و آلایش آن به طور همزمان توسط همکاران دامپزشکی رصد و در صورت وجود مشکل، مرغ از چرخه حذف می شود، گفت: این تکنولوژی روز دنیا است که در کشور ما هم استفاده می شود تا مردم ما محصول را با بهترین کیفیت مصرف کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توسعه خط ۲ کشتارگاه های طیور، مرغ «ممتاز» در آینده نزدیک در سراسر کشور عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد:بعد از عید سعید فطر، کشتارگاه هایی که با خط ۲ مرغ خود را کشتار می کنند با نام و بسته بندی «ممتاز» گوشت مرغ خود را به بازار عرضه می کنند.

رفیعی پور، افزایش ماندگاری را از ویژگی های مرغ «ممتاز» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، ۳ روز برای مرغ گرم و ۱۲ ماه برای مرغ منجمد اجازه مصرف داده می شود ولی در مرغ خط ۲، مرغ گرم برای پنج روز و مرغ منجمد برای ۱۵ ماه ماندگاری و اجازه مصرف خواهد داشت.

وی با اشاره به این که از ۲۸۰ کشتارگاه طیور کشور، ۶۰ کشتارگاه به خط ۲ مجهز هستند، خاطرنشان ساخت: تکنولوژی خط ۲ در کشور وجود دارد و بخشی از محصولات طیور که به کشورهای دیگر صادر می شود از خط ۲ است.

رفیعی پور اظهار امیدواری کرد تا پایان سال آینده تمام کشتارگاه های طیور کشور به خط ۲ مجهز شوند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار:11خرداد1398،کدخبر:49627،hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
فکری هم برای قیمت بکنین اونایی که توان خرید ندارن دریابید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین