پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
مرکز اورژانس مسمومیت های دامپزشکی آمریکای شمالی فهرست مهمترین داروهای انسانی مضر برای حیوانات خانگی را که سبب بیشترین تماس با این مرکز شده است، منتشر کرد.
شعارسال: مرکز اورژانس مسمومیت های دامپزشکی آمریکای شمالی فهرست مهمترین داروهای انسانی مضر برای حیوانات خانگی را که سبب بیشترین تماس با این مرکز شده است، منتشر کرد.
 
به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، این داروها به شرح زیر است:
 
1. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی  (NSAIDs) : صاحبان حیوانات خانگی باید از تجویز این دارو ها بخصوص ایبوبروفن و ناپروکسن به حیوان خانگی خود پرهیز کنند  .
 
2. استامینوفن :  هرچند در انسان این دارو از عوارض زیادی برخوردار نیست اما در مورد حیواناتخانگی به خصوص گربه مصرف آن خطرناک است. مصرف یک عدد قرص استامینوفن میتواند آسیب شدیدی به گلبولهای قرمز خون گربه وارد سازد .
 
3. داروهای ضد افسردگی :  هرچند این داروها در حیوانات خانگی هم گاهی مصرف میشوند اما اشتباه در محاسبه دوزاژ دارو ممکن است اثرات خطرناکی عصبی داشته باشد.تشنج، عدم تعادل و غیره از جمله این عوارض است .
 
4. داروهای خواب آور و بنزودیازپین ها :  این داروها ممکن است در حیوانات خانگی بخصوص سگها عوارض شدیدی به بار آورد و باعث عدم تعادل ' بی حالی و کاهش تعداد تنفس گردد.
 
5. هورمونهای استروژن و پروژسترون و استرادیول :  استفاده زیاد از استروژن و استرادیول می تواند سبب تضعیف مغز استخوان بخصوص در پرندگان شود. ضمنا حیوانات خانگی ماده که عقیم شده باشند در معرض خطر بیشتری نسبت به مسمومیت با این هورمونها هستند .
 
6. مهارکننده های آنزیم ACE : نارسایی کلیوی و مشکلات قلبی در کمین حیواناتی است ازاین داروها بدون نظارت دامپزشک استفاده می کنند .
 
7. بتابلاکرها  :این داروها می توانند مشکلات جدی در حیوانات خانگی ایجاد کنند و اشتباه در محاسبه دوزاژ دارو ممکن است اثرات کشنده ای به دنبال داشته باشد .
 
8. هورمون های تیروئید :  دوز غیرنرمال و بیش از اندازه این داروها در سگ و گربه ممکن است سبب عوارضی نظیر لرز، هیجان زدگی و حمله نفس نفس زدن و افزایش ضربان قلب گردد .
 
9. داروهای پایین آورنده کلسترول  :استفراغ و اسهال از عوارض مصرف این دارو است ولی در طولانی مدت ممکن است عوارض خطرناک تری هم داشته باشد .
 
توصیه مهم: علاوه بر داروهای فوق لازم است صاحبان حیوانات خانگی از تجویز هرگونه دارو برای حیوان خود بدون کسب نظر دکتر دامپزشک جدا پرهیز نمایند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر    ،تاریخ انتشار:  8   اسفند 1398،کدخبر:    55857، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین