پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
دکتر علیرضا رفیعی پور ،رییس سازمان دامپزشکی کشور پیش بینی کرد: امسال با اقدامات ۱۴ گانه و انجام واکسیناسیون هدفمند مرغ های تخم گذار با طغیان آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور روبرو نخواهیم شد.
شعارسال: دکتر علیرضا رفیعی پور امروز سه شنبه در یک نشست خبری افزود: طی دو ماه اخیر در دو کانون بومی و هشت کانون صنعتی گزارش آنفلوانزا داده شده که اگر اقدامات سال گذشته را انجام نمی دادیم این بیماری با سرعت از مرداد ماه امسال مرغداری ها را آلوده می کرد.

وی گفت: بخشی از اقدامات سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حوزه مرغ های رنگی و بومی، کود مرغی و تعیین تکلیف کارگران مرغداری ها در سال گذشته صورت گرفته است.

رفیعی پور تلاش این سازمان را در حوزه کنترل بحران بیماری آنفلوانزای پرندگان را موفقیت آمیز دانست و اظهار داشت: این اقدامات می تواند الگویی برای سایر حوزه های بهداشت عمومی، بیماری های دامی و حتی سایر دستگاه های کشور باشد.

وی تصریح کرد: در سال ۸۶ با شیوع آنفلوانزا ۲۷۵ کانون آلوده گزارش شد و این عدد در سال ۹۶ به ۸۷۴ کانون رسید.

رییس سازمان دامپزشکی کشور از پهلو گرفتن یک کشتی ۵ هزار تنی گوشت قرمز در این چهارشنبه در بندرعباس خبر داد و اعلام کرد: به رغم تحریم های آمریکا، سازمان دامپزشکی کشور در راستای تامین گوشت مورد نیاز مردم و با اتخاذ استراتژی جدید، اجازه داده است یک کشتی سردخانه دار ۵ هزار تنی گوشت قرمز در برزیل به مقصد ایران بارگیری کند که این چهارشنبه در بندرعباس پهلو خواهد گرفت.

وی افزود: ما همچنین به کشتی هایی که قادر به حمل کانتینر هستند اجازه داده ایم محموله شان را با داشتن مجوز اصلی شان از هر کشور مبدا به هر کشور مقصد مانند ترکیه و امارات منتقل کنند و از آن کشورها به ایران بارگیری مجدد از طریق راه های زمینی، ریلی و دریایی داشته باشند.

رفیعی پور در ادامه با ارایه گزارشی از عملکرد این سازمان در زمینه کنترل بمیاری های استراتژیک دام و طیور تصریح کرد: با اقدامات و تلاش دامپزشکان و برنامه های این سازمان کانون های بیماری کاهش یافته به طوری که بیماری خطرناک آبله از ۴۱۹ کانون در سال ۹۲ به ۱۱۱ کانون در سال ۹۶ رسیده است.

وی افزود: در حوزه تب برفکی گاوی کانون این بیماری از ۱۱۵۰ در سال ۹۲ به ۹۵۰ مورد در سال ۹۶ و در حوزه گوسفندی از ۱۸۷۸ کانون در سال ۹۴ به ۲۶۳ کانون در سال گذشته کاهش یافته است.

رفیعی پورادامه داد: طاعون نشخوار کنندگان کوچک نیز از ۳۰۴۳ کانون در سال ۹۲ به ۴۲۱ کانون در سال گذشته رسیده است که نشان دهنده نتیجه تلاش مجموعه دامپزشکی کشور می باشد.

وی با بیان این که برای کنترل بیماری های استراتژیک در سال ۹۶ بیش از ۳۵۰ میلیون سرنوبت واکسیناسیون انجام شده است، گفت: یکی از دلایل کاهش کانون های بیماری در کشور در حوزه های دام و طیور، ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بوده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره پیشگیری بیماری تب کنگو و لمپی اسکین خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۵۷ میلیون متر مکعب سمپاشی در حوزه دامداری های کشور و ۱۳ میلیون متر مکعب سمپاشی دام انجام شد.

وی در مورد تولید داخلی واکسن و داروهای دام و طیور اظهار داشت: ۹۸ درصد داروهای دام و طیور، ۸۰ درصد داروهای آبزیان، بیش از ۹۵ درصد واکسن های دامی و بیش از ۳۵ درصد واکسن های علیه بیماری های طیور در داخل کشور تولید می شود.

رفیعی پور ارزش اقتصادی داروها و واکسن های دام و طیور تولید داخل را ۱۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت کشتارگاه های طیور کشور نیز گفت: مجموع ظرفیت های کشتارگاه طیور کشور در ۱۰ سال قبل ۵۰۴ میلیون قطعه بوده و این عدد اکنون به ۷۸۰ میلیون قطعه افزایش یافته است.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ اتشار 24 مهر 97 ،maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
امیدوارم همینطور باشه و مثل هرسال باز هم درگیر بیماری نشیم
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین