پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
«دکتر مسعود شخص نیایی» از همکاران کلینیسین فعال در کرج می‌گوید: حرف شهرداری این است که واحد دامپزشکی او، باید چهار پارکینگ داشته باشد تا بتوان از آن برای انجام کار درمانی استفاده کرد ...

شعار سال: مزاحمت‌های شهرداری برای فعالیت دامپزشکان هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و فقط از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود! بعد از جنجال‌های اخیر در خصوص پلمپ کلینیک‌های دامپزشکی شهر مشهد به بهانه پرداخت عوارض که سرانجام با درگیری‌های فراوان، به نفع دامپزشکان خاتمه پیدا کرد و کلینیک‌های دامپزشکی در ردیف کلینیک‌های پزشکی محسوب شده و از شمول پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معاف شدند، حالا نوبت به یک سناریوی جدید برای تحت فشار قرار دادن فعالین این حرفه رسیده است. اخبار رسیده از شهرستان کرج حکایت از یک اخطاریه جدید تحت عنوان «کسری پارکینگ درمانی» برای کلینیک‌های دامپزشکی دارد.

مدیر یکی از کلینیک‌هایی که به تازگی این اخطاریه را دریافت کرده است، می‌گوید: «بعد از اینکه فعالیت دامپزشکان در منازل مسکونی بلامانع اعلام شد، حالا شهرداری یک مشکل جدید به نام کسری پارکینگ درمانی پیش پای دامپزشکان قرار داده است؛ به این معنا که شهرداری برای واحد فعلی ما مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان جریمه تعیین کرده که باید از سوی ما پرداخت شود تا بتوانیم در ملک مسکونی کار دامپزشکی انجام دهیم.»

«دکتر مسعود شخص نیایی» با بیان اینکه این مبلغ در واقع به حساب ملک می‌رود و یک امتیاز برای مالک محسوب می‌شود، ادامه می‌دهد: «اگر بنده این ۲۳۰ میلیون تومان را پرداخت کنم، ملک صاحبخانه چهار پارکینگ دارد و اگر بخواهد بعدا آن را به شخص دیگری اجاره بدهد، دیگر این مشکل را ندارد. اگر ما در این ملک بمانیم، می‌توانیم از این امتیاز استفاده کنیم و اگر مالک با ما قطع همکاری کند، دیگر هیچ حقی نداریم.»

به گفته نیایی، حرف شهرداری این است که واحد دامپزشکی او، باید چهار پارکینگ داشته باشد تا بتوان از آن برای انجام کار درمانی استفاده کرد: «دامپزشک بسته به متراژ واحد درمانی خود ‌باید پارکینگ تامین کند. نکته جالب این است که دلیل اجازه به دامپزشکان برای فعالیت در ملک مسکونی، نوعی حمایت از این حرفه است. چون توان مالی دامپزشکان به اندازه‌ای نیست که بتوانند یک فضای تجاری را اجاره کنند. اما الان با این وضعیت، یک دامپزشک یا باید یک ملک مسکونی بگیرد که متناسب با متراژ پارکینگ داشته باشد که چنین نداریم یا اینکه هزینه پارکینگ را به حساب شهرداری واریز کند که هیچ سودی به نفع خود او ندارد. سود آن به نفع ملکی است که مالک اگر خواست، سال بعد آن را اجاره می‌دهد و اگر نخواست نمی‌دهد.»

وی ادامه می‌دهد: «توجیه شهرداری این است که چون دامپزشکان از این فضا استفاده درمانی می‌کنند، باید تعداد پارکینگ آنها به اندازه مراجعه کنندگان باشد، در صورتی که برای رستوران‌ها یا سایر اماکن پر مراجعه، چنین دستورالعملی وجود دارد. جالب‌تر این است که وقتی دامپزشک پول می‌دهد، مشکل پارکینگ حل می‌شود.»

نیایی با اشاره به اینکه یکی از دامپزشکان همکار او در منطقه، به خاطر همین دستورالعمل در حال جابه جایی است، خاطرنشان می‌کند: «در واقع این یک راهکار جدید برای گرفتن پول از دامپزشکان است. کمااینکه شهرداری در کارزار ایجاد شده در شهر مشهد شکست خورد و دیدند که از آن طریق نمی‌توانند هزینه بگیرند، حالا از این روش سوء استفاده می‌کنند. اتفاقات دامپزشکی مشهد کار بزرگی بود که منجر به شفافیت شد و الان دامپزشکان می‌دانند که در ملک مسکونی مشکلی ندارند، اما حالا هیچ مالکی قبول نمی‌کند که مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان به شهرداری پرداخت کند که بخواهد ملک خود را به دامپزشکی اجاره دهد.»


وی در پایان می‌گوید: «هشدارهای شهرداری ابتدا قطع اشتراکات برق و آب است و در ادامه قرار دادن نیوجرسی که ما منتظر آن روز هستیم.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر، تاریخ 28 خرداد 98، کد مطلب: 49904:www.hakimemehr.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین