پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۳۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت:امسال ۱۶ استان کشور به امکانات تشخیص سریع بیماری آنفلوانزای پرندگان مجهز شده اند و ما می توانیم بلافاصله کانون آلوده به این بیماری را معدوم کنیم.

شعارسال: دکتر علیرضا رفیعی پور در حاشیه سومین نشست رؤسای سازمان های دامپزشکی کشورهای عضو اکو با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۰ میلیون دز واکسن بیماری آنفلوانزای پرندگان تاکنون در شش استان کشور استفاده شده است.

وی افزود:تا هفته آینده ۱۰ میلیون دز واکسن آنفلوانزای پرندگان وارد کشور و توزیع خواهد شد.

رفیعی پور گفت: تاکنون این واکسن ها در استان های قزوین، کرج، تهران، قم، اصفهان و آذربایجان شرقی استفاده شده است.

وی اظهار داشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از دو سال پیش در ایران شدت گرفت و ما اقدامات خوبی در سال ۹۶ برای ایمن سازی طیور مرغ تخم گذار علیه این بیماری انجام دادیم.

رفیعی پور تصریح کرد: این واکسن ها چرخش ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و انتقال آن از منطقه ای به منطقه دیگر را دچار مشکل می کند.

وی در عین حال از تولید کنندگان صنعت طیور خواست با سرد شدن هوا و احتمال فعال شدن ویروس آنفلوانزای پرندگان، اصول و دستورات بهداشتی دامپزشکان را رعایت کنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امسال امیدواریم با اقدامات انجام شده در حوزه واکسیناسیون و رصد دقیق بیماری، شاهد طغیان آنفلوانزای پرندگان در کشور نباشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 15مهر1397 ، کدخبر: - : www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
تشخیص سریع این بیماری نیازمند شبکه رصد روزانه است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
امیدوارم امسال دیگه با این آنفولانزا همراه نشیم
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین