پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۰۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در این استان هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
شعارسال:رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در این استان هیچ موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
 
 سید حسن محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : با آغاز فصل سرما و کاهش دما، امکان شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور که یک بیماری ویروسی پرندگان در این منطقه رهگذر پرندگان مهاجر است، دور از انتظار نیست.
 
به گفته وی، تمام پرندگان نسبت به ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان حساس هستند و باید مالکان مزارع مرغ مادر و تخم‌گذار صنعتی و بومی در مناطق روستایی نسبت به نکات بهداشتی طیور و بیماری همواره حساس باشند.
 
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد :با توجه به تغییر فصل و مساعد شدن اکوسیستم‌ها، برای فعالیت ویروس آنفلونزای حاد پرندگان، علاوه بر تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون واحدهای مادر و تخمگذار علیه این بیماری، باید به توصیه‌ها نیز توجه جدی داشته باشند.
 
به گفته وی، نخستین توصیه دامپزشکی قطع ارتباط پرندگان داخل سالن، دان و آب مصرفی با پرندگان وحشی و آزاد پرواز و فضولات آنها است و  در این ارتباط لازم است انبار دان و سالن پرورش برای این گونه پرندگان غیرقابل نفوذ باشد و محوطه مرغداری فاقد هرگونه جاذبه ای برای ورود پرندگان وحشی باشد.
 
محمدی تصریح کرد: باید در مراکز نگهداری طیور صنعتی  از رفت و آمد غیرضروری جلوگیری شود و در صورت لزوم با رعایت کامل موارد بهداشتی تردد انجام شود، تعویض کفش و لباس در هنگام ورود به مرغداری ضروری است و حوضچه ضدعفونی درب ورودی مزرعه و ورودی سالن ها همواره  فعال باشد.
 
این مسئول نظارت سلامت طیور تاکید کرد: باید محیط‌بانان محیط زیست که در تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده پرندگان مستقر هستند، با مشاهده لاشه پرندگان تلف شده مشکوک مراتب را به شبکه‌های دامپزشکی محل خود گزارش کنند.
 
به گزارش ایرنا، ویروس آنفلوآنزا به سه تیپ A (ای)، B (بی) و C (سی) تقسیم می شود که هر سه تیپ در انسان ایجاد بیماری می کند اما تیپ‌ A (ای) این بیماری بین انسان و پرندگان مشترک است.
 
هم‌اکنون ۲۱۰ واحد مرغداری در سطح استان با ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است و تولید گوشت سفید در این خطه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری   ایرنا ،تاریخ انتشار:  7   آذر 1398،کدخبر:    83572310 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
یعنی دارد ولی خیلی حاد نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
0
بايد متوجه باشيم كه اين مساله به صورت خود به خودي نبوده و اين ها براي به اين جا رسيدن برنامه ريزي و تلاش كردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین