پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه صداقت و پرهیز از دروغ گویی در انتخابات یک امر ضروری است، گفت: باید قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی و صداقت کاندیداهای انتخاباتی تغییر کرده و هم‌راستا با آن فرهنگ‌سازی نیز انجام شود تا دیگر شاهد وعده‌های توخالی و غیر عملی به مردم نباشیم.

شعار سال: عبدالرضا هاشم‌زائی درباره ضرورت اصلاح قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی کاندیداهای انتخاباتی بیان کرد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری از آنجا که تعداد کاندیداها محدودتر است ناظرین شورای نگهبان می‌توانند بر وعده‌های کاندیداها نظارت داشته باشند و از حیث صداقت آن را بررسی کنند و در صورت تخلف از طریق تعریف مجازات با آنها برخورد کنند و این امر می‌تواند به انتخاب افراد شایسته‌تر توسط مردم کمک کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه با بیان اینکه باید قوانین انتخاباتی در راستای راستگویی و صداقت کاندیداهای انتخاباتی تغییر کرده و هم راستا با آن فرهنگ‌سازی نیز انجام شود تا دیگر شاهد وعده‌های توخالی و غیر عملی به مردم نباشیم، اظهار کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید به صداقت و عملی بودن وعده‌هایشان توجه داشته باشند. به عنوان مثال فردی که در انتخابات می‌گوید من پنج برابر یارانه خواهم داد باید روشن شود که منبع تأمین این وعده از کجاست و اصلاً چگونه اجرایی کردن آن ممکن است؟

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اما در خصوص انتخابات مجلس باید کار فرهنگی به جای قانونگذاری انجام شود. چراکه نظارت بر کاندیداهای انتخابات مجلس با توجه به گستردگی تعداد کاندیداها و تعریف جرم و مجازات برای متخلفین پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

هاشم زائی در ادامه اظهار کرد: با قانون جدید انتخابات مجلس نمی‌توانیم با توجه به گستردگی تعداد کاندیداها پرونده‌های قضائی باز کنیم. در اوایل انقلاب که در هر حوزه دو یا سه نفر کاندیدا بودند تعریف جرم و مجازات برای کاندیداهایی که صادق نبودند امکان پذیر بود اما امروز که بعضاً در یک حوزه ۱۰۰ نفر نامزد می‌شوند این امکان وجود ندارد؛ بلکه باید بر روی فرهنگ مردم کار شود که هم مردم سخنان دروغ را باور نکنند و هم اینکه کاندیداها دروغگو نباشند.

سخنگوی شورای نگهبان چند روز گذشته، در توئیتی با عنوان محاکمه به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی!، نداشتن قوانین مناسب در خصوص فریب مردم در تبلیغات انتخاباتی را ضعف قانونی در قوانین انتخاباتی ایران دانست.

بوریس جانسون به دلیل دروغ‌گویی در تبلیغات انتخاباتی به دادگاه فراخوانده شده است. موضوعی که در قوانین انتخاباتی ایران به‌درستی در نظر گرفته نشده است و راه فریب مردم را بازگذاشته است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار 16خرداد 98، کد خبر: 98031205535، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
0
0
چه تغییری مثلا شرایط کاندیداها رو برای عضویت سخت کنن چه کاری باید انجام بشه تا صداقتشون اثبات بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین