پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با توجه به گرمای شدید در نوار جنوبی، موج جدید ملخ‌های صحرایی در کشور نمانده و به هند و پاکستان مهاجرت می‌کنند.
شعارسال: محمدرضا میر در خصوص اعلام خبر حمله موج دوم ملخ‌های صحرایی به کشور اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان خواربار و كشاورزی ملل متحد (فائو) و بررسی‌های کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور خبر ورود موج جدیدی از ملخ‌های مهاجر مورد تأیید است.

وی تصریح کرد: کیت كریسمن، دبیر كمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی فائو در جنوب غرب آسیا در سفر اخیر خود به ایران و بازدید از مناطق آلوده کشور به آفت ملخ مهاجر اعلام کرد با توجه به شرایط آب و هوایی فعلی در نوار جنوبی ایران به احتمال زیاد این موج جدید از ملخ‌های صحرایی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده وارد کشور می‌شوند و پس از استراحت مختصر در نوار جنوبی به‌سوی هندوستان و پاکستان مهاجرت می‌کنند و در ایران نمی‌مانند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این‌که روند مهاجرت این آفت به هند و پاکستان طبیعی است، خاطرنشان کرد: این حشرات با توجه شرایط آب و هوایی و جهت وزش باد محل تخم‌ریزی و مهاجرت خود را مشخص می‌کنند.

وی افزود: در این زمان از سال نوار جنوبی کشور بسیار گرم است و شرایط برای حضور ملخ‌های صحرایی چندان مناسب نیست و به احتمال زیاد مدت زیادی در کشور نمی‌مانند.

میر اذعان کرد: البته ما همواره می‌بایست آمادگی لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی را داشته باشیم و در این راستا از لحاظ تدارک سموم، ادوات، ماشین آلات و هواپیمای سم‌پاش در هشت استان کشور آمادگی کامل داریم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این‌که مبارزه با ملخ صحرایی در کشور تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه و پیش‌بینی خروج موج جدید این آفت از کشور، کشاورزان هیچ‌گونه نگرانی در خصوص حمله موج جدید ملخ‌های صحرایی نداشته باشند.

وی اظهار افزود: امیدواریم کشورهای هندوستان و پاکستان که میزبان موج جدید ملخ‌های صحرایی از ایران هستند، همچون ما اقدامات صحیح و اصولی را در جهت مبارزه با این آفت انجام دهند تا در زمان مساعد شدن وضعیت هوا برای حضورشان در کشور در بهمن ماه با مشکل چندانی مواجه نشویم.

میر در پایان به حمله موردی چند دسته از ملخ‌های مهاجر به باغات مرکبات رودان و سیاهو در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در دو منطقه‌ای که به آن اشاره شد به‌صورت نقطه‌ای هجوم‌هایی داشتیم که با اقدامات مناسب و به‌موقع کنترل شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1398 ، کدخبر: 386273 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
خداروشکر باز نمیان ایران ما بسمونه دیگه این همه مصیبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین