پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
تیم ملی هندبال ایران که تاکنون شانس حضور در رقابت‌های المپیک را نداشته قرار است در رقابت‌های انتخابی بزرگترین آوردگاه جهان به مصاف حریفان بروند.
شعار سال:  تیم ملی هندبال کشورمان باید ۵ ماه دیگر در قطر به مصاف حریفانش برای رقابت های  انتخابی المپیک برود آن ها همچنین پس از این مسابقات باید در بهمن آماده رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان شوند. این در حالی است که تیم ملی کشورمان در چند ماه گذشته تمرینات منظم و جدی نداشته است و پس از روی کار آمدن رئیس جدید فدرسیون نخستین اردوی آن چندی پیش آغاز شد.




تیم ملی هندبال کشورمان پس از بازی های آسیایی جاکارتا نه سرمربی داشت و نه تمرین منظمی اما در این مدت علیرضا حبیبی که پیش از این هم در تیم ملی هندبال حضور داشت عهده دار مسئولیت هدایت تیم ملی شد و نخستین اردو را با حضور بازیکنان داخلی برگزار کرد حالا قرار است تیم ملی از چندی دیگر شاهد حضور لژیونر ها هم باشد و احتمالا هم به تورنومنتی  خارجی اعزام شود.

هندبال در ادوار المپیک
رقابت‌های هندبال از سال ۱۹۳۶ وارد المپیک شد و پس از یک دوره برگزاری به مدت چند دوره غایب این رقابت‌ها بود تا سرانجام از سال ۱۹۷۲ و المپیک مونیخ دوباره وارد این رقابت‌ها شد. تیم ملی هندبال کشورمان، اما هیچگاه شانس آن را نداشته است تا در این رقابت‌ها حاضر شود و بخت خود را بیازماید.
البته این تنها به رقابت‌های المپیک خلاصه نمی‌شود و تیم ملی هندبالمان در رقابت‌های قهرمانی جهان هم تنها یک مرتبه حاضر شد که آن هم به دلیل عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ بود که برای کشورمان سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر را به ارمغان آورد. تیم ملی هندبال کشورمان در آن رقابت‌ها و در میان بیست و چهار تیم به عنوانی بهتر از عنوان بیست و یکمی دست نیافت.
ملی پوشان هندبال کشورمان همچنین تاکنون قهرمانی در قاره کهن به دست نیاورده اند و بهترین عنوان آن‌ها همان عنوان سومی رقابت‌های سال ۲۰۱۴ آسیا است. همچنین تیم ملی در بخش بانوان هم سابقه چندانی ندارد و تاکنون موفق به کسب عنوانی در آسیا و یا حضوردر بازی های جام جهانی و المپیک نشده است.


المپیک ۲۰۱۶ ریو
تیم ملی هندبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو در مسابقات انتخابی آن عملکرد درخشانی را پشت سر گذاشت و تا فینال آن رقابت‌ها هم پیش رفت با این حال آن‌ها در دیدار نهایی و مقابل قطر میزبان که با تیمی چند ملیتی به میدان آمد شکست خوردند و شانس کسب سهمیه مستقیم را از دست دادند و برای کسب سهمیه دیگر به مصاف تیم‌های اروپایی رفتند که راهی نبردند و در پایان حذف شدند.

المپیک ۲۰۲۰ توکیو
تیم ملی هندبال کشورمان در حالی قرار است چندی دیگر در رقابت‌های انتخابی المپیک که به میزبانی قطر برگزار می‌شود به مصاف حریفان برود. این در حالی است که انتخابات فدراسیون هندبال به تازگی برگزار شده است و رئیس آن هم تازه مشخص شده است.
تیم ملی هندبال کشورمان بعد از رقابت‌های بازی های آسیایی جاکارتا دیگر تمرین آماده سازی نداشت و به تازگی نخستین اردوی آن پس از انتخاب سرمربی جدید ایرانی آن مشخص شده است. بسیاری شانس ایران را برای کسب سهمیه المپیک کم می‌بینند و حتی تا چندی پیش هم صحبت از اعزام نشدن تیم به رقابت‌های انتخابی المپیک وجود داشت.
تیم ملی هندبال کشورمان در این مسابقات با هدایت علیرضا حبیبی در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های بحرین، کره جنوبی و کویت هم گروه است و کار سختی برای موفقیت در این رقابت‌ها دارد.
رزمگر:بازیکنان فعال ، با تجربه و جوانی به تیم ملی دعوت شدند/ شرایط دشواری داریم
عزت الله رزم گر کارشناس و پیشکسوت هندبال کشورمان درباره شرایط این روز‌های ملی پوشان بیان داشت:بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شدند از بازیکنان فعال، با تجربه و جوانی هستند که با نظر کادر فنی در اردو حضور دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.
او افزود: برای اردوی‌های تیم ملی بیشتر نگران وضعیت لژیونر‌های هستیم، زیرا کار سختی داشتند و در این فصل از رقابت‌ها تحت فشار بودند و برخی دچار آسیب دیدگی هم شده اند و ممکن است به دلیل همین فشار هم دچار آسیب دیدگی شوند.
کارشناس هندبال کشورمان ادامه داد:فدراسیون مطمئنا برنامه‌های خوبی برای تیم ملی و ملی پوشان دارد. به هر صورت بازیکنانمان نزدیک به ۸۰ روز پس از تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر تمرینی نداشتند و حالا باید تمرینات خوبی را انجام دهند تا آماده مسابقات پیش رو شوند. ما ۵ ماه فرصت داریم که زمان خیلی زیادی نیست و کار سختی برای رقابت‌های انتخابی المپیک داریم. با این حال معتقدم اگر هم نتوانیم به المپیک برویم و سهمیه بگیریم خیلی مهم نیست، زیرا شرایط بسیار دشواری داریم.
رزمگر درباره کیفیت رقیبان تیم ملی در قاره کهن اظهار داشت:روی کاغذ تیم هندبال قطر به واسطه حضور چند ملیتی‌ها بهترین تیم آسیاست، ولی تیم‌هایی مانند بحرین، عربستان و کویت هم شرایط خوبی دارند. بحرینی‌ها به هر حال مدت‌ها است که تمرینات خوبی دارند و حالا هم در اردوی اروپایی به سر می‌برند. عربستان هم در چند سال گذشته فعالیت‌های خوبی را اغاز کرده و شرایط خوبی دارد و کویت هم پس از مدت‌ها که تعلیق بود دوباره به مسابقات برگشته است و تمرینات خوبی دارد.
او افزود: متاسفانه کار سختی داریم وو همه تیم‌های گروه ما در رقابت‌های انتخابی المپیک یعنی کویت، بحرین، عربستان و کره جنوبی رقیب ما هستند.
کارشناس هندبال کشورمان درباره انگیزه ملی پوشان عنوان داشت: بچه‌ها انگیزه خوبی دارند و هموراه بهترین تلاش را داشته اند همچنین فدراسیون هم از زمانی که علیرضا پاکدل روی کار آمده است شرایط خوبی دارد.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار: 18 خرداد 1398، کدخبر:6948153،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
این بازی ها و مشکلات فدراسیون ها هم خل شدنی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین