پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کتاب نویسنده باید جذاب باشد تا کودک هنگام مطالعه، جذب کتاب شود و این جذابیت هم از نظر محتوایی و هم از لحاظ ظاهر، صفحه آرایی و زیبایی شناسی باید رخ دهد.

شعار سال: بیوک ملکی در رابطه با میزان پرداختن به ادبیات کودک گفت: پرداختن به ادبیات کودک از جانب نویسنده‌ها بسیار جدی گرفته می‌شود و خیلی از نویسندگان به طور خاص و جدی بر این گونه ادبی تمرکز دارند، اما ادبیات کودک از طرف متولیان فرهنگی جدی تلقی نمی‌شود و در حال حاضر که تیراژ کتاب از پنج هزار به پانصد جلد رسیده است و همان پانصد نسخه هم به فروش رفتنشان حدود چهار سال به طول می انجامد، نمی توان شخصی را به طور خاص در این زمینه مقصر دانست.

وی ادامه داد: ناشران، صدا و سیما و ... همه به نوعی در بهترشدن شرایط ادبیات کودک و نوجوان نقش دارند و می‌توانند موثر عمل کنند. این یک مجموعه است و یکی از اساسی ترین مشکلات هم ایراد تبلیغاتی است، ما برای تبلیغ چیپس و پفک وقت می گذاریم اما به کتاب توجهی نمی کنیم.
ملکی در خصوص چگونگی جذب کودک به کتابخوانی اظهار داشت: اول آن که کتاب نویسنده باید جذاب باشد تا کودک هنگام مطالعه، جذب کتاب شود و این جذابیت هم از نظر محتوایی و هم از لحاظ ظاهر، صفحه‌آرایی و زیبایی‌شناسی باید رخ دهد. بعد از آن آموزش و پرورش و خانواده مسئول ایجاد علاقه در کودک هستند.
سراینده کتاب «مترسک عاشق بود» درباره آخرین فعالیت خود عنوان کرد: سه کار جدید دارم به نام های «موزه‌های بادبادک»، «چرا تو سنگی» و «بوق سگ» که به ترتیب از سوی انتشارات مروارید، کانون و پیدایش به چاپ می رسند و یک مجموعه شعر هم در حال نوشتن دارم.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کد مطلب: ۵۶۷۸۰۴۸:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین