پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
دو موضوع ‌جمع‌بندی حادثه سقوط اتوبوس‌سربازان در محور سیرجان-نی ریز و طرح ویژه ترافیکی برای تعطیلات عید سعید فطر‌ در نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور بررسی شد.
شعارسال: هفتاد‌ و‌ پنجمين‌ نشست كميسيون ايمنی راه های كشور، به رياست وزير راه و شهرسازی و با مشاركت اعضاء به صورت فوق‌العاده به منظور بررسي حادثه سقوط اتوبوس سربازان که دوم تيرماه در محورسيرجان- ني‌ريز در استان فارس رخ داد وهم‌چنین طرح ويژه ترافيكي روزهاي تعطيل عيد فطر و آغاز سفرهاي تابستاني برگزارشد.

در این جلسه طرح كارگروه تدوين و‌اعمال مقررات ترافيكي كميسيون پس از تبادل نظر و انجام ويرايش تكميلي تصویب و براي ابلاغ به استانداران (رؤسای كميسيون مديريت اجرايی ايمنی حمل ونقل استان ها) ارایه شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،تصمیمات گرفته شده در این جلسه به شرح زیر است:

شورای هماهنگی حمل‌ونقل و كميسيون مديريت اجرايی ايمنی حمل‌ونقل استان و شورای هماهنگی ترافيك شهرهای استان با پشتيبانی و رياست استانداران محترم و مشاركت اعضاء، سفرهای تابستانی را در استان راهبری و مديريت نمايد

كليه عمليات مرمت و بازسازي در جاده های كشور از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۵تا پايان روز شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ متوقف گردد.

از‌صدور بارنامه جهت وسايل سنگين باربری(به استثناء کامیون های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی) براي تردد در‌محورهای شمالي كشور از ساعت ۰۷:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۵ الي ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ خودداری شود.

آماده‌باش كامل نيروهاي امدادي از روز سه شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۱۵ جهت ارائه خدمات به هموطنان در محورهای پر‌تردد به‌ويژه محورهای منتهی به شمال كشور

با پشتيباني استانداری‌ها، همكاری وهماهنگي مسئولان استانی و شهری، تمهيدات مناسب شب‌مانی در شهرهای مسير و مقصد سفرهای تابستانی و همچنين ارائه خدمات و ايجاد توقفگاه‌های بين راهي براي كاهش خستگي رانندگان پيش‌بيني شود.

مديريت ترافيك بر گلوگاه‌های شبكه راه ها و تردد از شهرهای ميانه مسير متمركز شود، تا ضمن به حداقل رساندن زمان سفر كاربران، ‌ حداكثرايمنی و روانی در جريان تردد و رضايت‌مندی حاصل گردد.

برنامه‌ريزي لازم برای ايجاد روانی تردد در شهرهای با هماهنگی شورای ترافيك و حمل‌ ونقل استان بصورت مستمر در دستور كار باشد.

اطلاع‌رساني مناسب به شهروندان و مسافران از طريق تابلوهاي VMS نصب شده در محورهای منتهی به شمال كشور به ويژه (چالوس، هراز و فيروزكوه)

هماهنگی لازم با مراجع زيربط به منظور نظارت مستمر بر فعاليت جايگاه‌های عرضه سوخت صورت پذيرد.

هم چنین در این جلسه بعد از ويرايش گزارش تيم واكاوی و تحليلگرحادثه محورسيرجان نيريز با اعلام اینکه دلیل اصلی حادثه سرعت بالای اتوبوس‌ بوده است مقرر شد:

توضيح مجموعه ابهامات مطرح در نشست، با گردآوری حتی المقدور اطلاعات و گزارش‌های مورد نياز مورد نياز تهيه و نهايی گردد.

علاوه بر تيم تحليلگر حادثه، كارشناس تصادفات نيز براي بررسی جزئيات اعزام و دستگاه ها در گردآوري اطلاعات مورد نياز همكاری نمايند.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کد خبر: ۵۶۷۹۴۱۸، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین