پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۰۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای یکی از سیاست‌های مورد حمایت این سازمان است، گفت: تا کنون ۱۳۴ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است.

شعار سال: سید حسن میرعماد ظهر آدینه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مصلای این شهر، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ضمن اشاره به افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای در سطح استان سمنان، تاکید کرد: با توجه به کبود منابع آبی توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: سمنان استانی است که قسم اعظم آن را اقلیم خشک و بیابانی تشکیل می‌دهد لذا خشکسالی می‌تواند سطح زیر کشت مزارع و باغات را بیش از استان‌های دیگر تحت تأثیر قرار دهد در نتیجه کشت گلخانه‌ای در سمنان بیشتر حائز اهمیت است.

ترغیب سرمایه‌گذاران به سمت گل‌خانه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه تاکنون ۱۳۴ هکتار گلخانه در سطح استان ایجادشده است، ابراز داشت: سطح زیر کشت گلخانه‌ای در سال گذشته ۳۴ هکتار بود که این میزان در سال جاری به ۱۳۴ هکتار افزایش یافته است.

میرعماد با بیان اینکه می‌بایست با ارائه آموزش‌های بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را به سمت توسعه کشت گلخانه‌ای ترغیب کنیم، گفت: فرهنگ‌سازی‌های خوبی درزمینهٔ کشت گلخانه‌ای در استان سمنان صورت گرفته است.

وی افزود: امروز غالب بهره‌برداران به این‌سو گام برداشتند که تولید گیاهان دارویی مناسب با اقلیم یا کشت گیاهان کم آب در سطح گلخانه می‌تواند مؤثر باشد.

ترویج کشت گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد، افزود: یکی از روش‌های جایگزین برای توسعه بخش کشاورزی همراه با بهره‌وری اقتصادی بیشتر، گیاهان دارویی است که از آن دست می‌توان به خارشتر، باریجه و زعفران و اشاره کرد.

بیست و یکم لغایت بیست و هفتم خردادماه در تقویم ملی به نام هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شد که شعار امسال هفته جهاد کشاورزی، «رونق تولید، امنیت غذایی کشور» است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 24 خرداد 98، کد مطلب: 4640454:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
میوه های و مخصولات کشاورزی کلخانه ای باعث شده که تنوع زیاد و کیفیت کم بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین