پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای توسعه ۵۸۰۰ هکتاری گلخانه ها در سال جاری خبر داد.

شعارسال: محمدعلی طهماسبی در دومین روز همایش سازگاری با کم آبی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی سبب شده تا کشورمان به نمایشگاهی از گونه های گیاهی و جانوری تبدیل شود، گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار باغ در کشور وجود دارد.

طهماسبی با اشاره به احیا رسوم قدیمی در حوزه آب، افزود: باغ های زیرزمینی در استان بوشهر مانع ورود آب شیرین به دریا می شدند و علاوه بر تولید محصول همچنین از هجوم آب دریا به ساحل جلوگیری می شد.

او با بیان اینکه آب انبارها، سدهای زیرزمینی و قنات ها نیز از دیگر رسوم قدیمی هستند، افزود: این رسوم باید مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت گلخانه های کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما از لحاظ استاندارد و ساخت سازه همتراز کشورهای اروپایی است و علاوه بر آن دانش بومی در این حوزه با نواوری در کشور ما تلفیق شده است.

طهماسبی با تاکید به دستور وزیر جهاد کشاورزی و انتقال محصولات آب بر به داخل گلخانه ها افزود: در سال جاری ۵ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه افزوده می شود و برای این مهم ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

طهماسبی با اشاره به گلخانه های هیدروپونیک و سیستم بازچرخانی آب گفت: در سیستم بازچرخانی ۸۰ تا ۹۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می شود.

او در پایان افزود: صرفه حویی در مصرف آب علاوه بر همکاری سازمان های مربوطه نیازمند قرهنگ سازی در این بخش است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی، تاریخ انتشار: 4تیر1398 ، کدخبر: 115341: www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
تاسیس گلخانه ها برای کشت محصولات مفید خواهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین