پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۲
معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی با بیان این که اولین کشت NFT کشور در شهرستان مهریز انجام شده است، گفت: برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری هیچ‌گونه محدودیت مالی وجود ندارد.

شعارسال: علیمراد اکبری در جریان بازدید از گلخانه NFT شهرستان مهریز، اظهار کرد: در طول برنامه پنجم توسعه متوسط اجرای سیستم‌های مدرن آبیاری کشور ۱۵۰۰ هکتار بود ولی اکنون برای اولین بار در کشور، اجرای سیستم مدرن آبیاری به ۴۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که کشت‌های هیدروپونیک از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است، افزود: در این روش بهره وری آب بسیار بالا است و استفاده از آن در جهان و ایران رو به افزایش است.

معاون آب و خاک وزرات جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به این که در آینده‌ای نه چندان دور توسعه هر چه بیشتر کشت nft در سطوح وسیع اجتناب ناپذیر است، گفت: برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری هیچگونه محدودیت مالی وجود ندارد

اکبری تصریح کرد: سیستم ان اف تی NFT هیدروپونیک یا روش پرورش تکنیک جریان مواد غذایی یا ( Nutrient Film Technique NFT ) تکنیک کاشت در آب است که گیاهان در حالی رشد می‌کنند که ریشه‌هایشان در یک ظرف پلاستیکی حاوی محلول غذایی در حال چرخش قرار می‌گیرند .

گفتنی است؛ سطح زیر کشت گلخانه‌های استان یزد بالغ بر ۱۶۰۰ هکتار است و استان یزد با تولید ۴۹۰ هزار تن توانسته ۲۲ درصد تولیدات کشور و جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21تیر1398 ، کدخبر: 98042110832: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین