پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حمایت های صورت گرفته در پنج سال اخیر، راندمان آبیاری در اراضی کشاورزی از ۳۹ درصد در سال ۹۲ به ۴۴ درصد در سال ۹۶ رسیده است.

شعارسال: محمود حجتی در ادامه سفر خود به استان لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد:متوسط بهره وری آب کشاورزی در پنج سال گذشته سالانه ۶ درصد افزایش یافته که این امر در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه است.

حجتی با اشاره به نقش حمایت ها و سرمایه گذاری های کم نظیر دولت در امور آب و خاک، بهره گیری از دانش و ابزار روز و همچنین گسترش تعاملات با موسسات تحقیقات بین المللی را در افزایش بهره وری آب موثر دانست و یادآور شد: امروز کشت از بذرکاری به سمت نشاکاری در حال تغییر است و با نشاکاری تا ۳۰ درصد در مصرف آب را صرفه جویی می شود.

وی به رکوردزنی در توسعه گلخانه ها طی سال جاری اشاره کرد و افزود: در برنامه امسال احداث حدود ۲۶۰۰ هکتار گلخانه پیش بینی شده بود، که هم اکنون از برنامه جلوتر هستیم و تا پایان سال مساحت گلخانه ها به سه هزار هکتار گلخانه خواهد رسید.

حجتی با اشاره به راه اندازی فاز دوم گلخانه هیدروپونیک مجموعه کشت و صنعت لرستان در این سفر، گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این گلخانه نیز شروع شده و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد بهره برداری از آن باشیم.

میوه شب عید تامین است

وی در ادامه با اشاره به میوه شب عید، اظهار کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی در چارچوب مصوبات ستاد تنظیم بازار سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید را خریداری کرده که به استان ها منتقل شده و یا در حال حمل می باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره گوشت گفت: با توجه به مشکلاتی که در توزیع به وجود آمد بر اساس مصوبه دولت مقرر شد، گوشت وارداتی به صورت هدفمند توزیع شود.

حجتی خاطرنشان کرد:با مصوبه اخیر دولت در رابطه با کنترل جابجایی ها و همتی که همه دستگاهها داشتند انتقال دام زنده به سمت مرزها کاهش پیدا کرده و اثر آن را شاهد هستیم و قیمت دام زنده در مناطق تولید تا حدودی متعادل شده است.

موجودی ۲ میلیون تن نهاده‌های دامی در بنادر

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر مشکلات حمل و نقل و جابجایی ارز بر تامین نهاده های دامی گفت: در حال حاضر وضعیت خوب است، روز گذشته نیز وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که بیش از دو میلیون تن نهاده های دامی را در بنادر داریم که در حال حمل هستند.

وی اذعان داشت: با تمهیدات صورت گرفته، کشتی ها به طور مرتب در حال حمل نهاده های دامی هستند و در داخل کشور نیز ذخایر به حد کافی موجود است.

حجتی گفت:ذخایر گندم در سیلوها بیش از نیاز کشور است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اطلاع رسانی دولت، تاریخ انتشار:2اسفند1397 ، کدخبر: 318870: www.dolat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین