پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۰۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملکرد رسانه ملی در زمینه حمایت از تولید بویژه در بخش کشاورزی بسیار مثبت و خوب بوده است، گفت: رسانه ملی تاکنون مکمل بخش تولید در کشور بوده و عملکرد مناسبی داشته است.

شعارسال:وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملکرد رسانه ملی در زمینه حمایت از تولید بویژه در بخش کشاورزی بسیار مثبت و خوب بوده است، گفت: رسانه ملی تاکنون مکمل بخش تولید در کشور بوده و عملکرد مناسبی داشته است.

به گزارش فصل اقتصاد به نقل از وزارت جهاد کشاورزی‏‏، محمود حجتی پس از دیدار با علی عسکری رئیس رسانه ملی گفت: رسانه ملی در کنار دستگاه‌های اجرای بویژه جهاد کشاورزی می‌تواند کمک‌های زیادی بخصوص و در آموزش و ترویج داشته باشد و در این جلسه راهکار‌های این مسئله بررسی شد.
وی با بیان اینکه اگر با آموزش و ترویج بهره وری را افزایش دهیم می‌توان تولید ملی در کشاورزی را دو برابر کرد گفت: اگر تولید ملی به ازای همین آب و خاکی که داریم بطور متوسط به میزان نصف تولید کنندگان نمونه و برتر کشور افزایش یابد، تولید ملی ما در دو برابر می‌شود و این ثروت بسیار بزرگی است که با افزایش بهره وری و آموزش و ترویج حاصل خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رسانه ملی آمادگی کامل خود را برای انجام کار‌های مشترک در زمینه تولید و عرضه خدمات اعلام کرده است افزود: یکی دیگر از زمینه‌هایی که رسانه ملی می‌تواند به ما کمک کند معرفی ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است که افکار عمومی و اهل فن چندان با آن آشنا نیستند.
حجتی تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در دریا را نمونه‌هایی از ظرفیت‌های مغفول مانده کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به تنوع اقلیمی و بازار مناسب تولید گیاهان دارویی و همچنین وجود سواحل مناسب بویژه در مناطق محروم وکمتر توسعه یافته جنوب کشور اگر بتوان این ظرفیت‌ها را به جامعه معرفی کرد تاثیر بسیاری در ایجاد اشتغال و تولید خواهد داشت.
حجتی با بیان این که در این جلسه با رئیس و مدیران ارشد رسانه ملی رایزنی‌های خوبی در زمینه تولیدات مشترک رادیویی و تلویزیونی شد، گفت: در این جلسه مقرر شد تا یک میز همکاری ایجاد شود تا به صورت مکمل در خدمت مردم و اقتصاد کشور باشیم.
حجتی همچنین درپاسخ به خبرنگار ما در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم نیز گفت: نرخ گندم امسال هزار و 700 تومان تعیین شد و تاکنون سه ونیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی درباره احتمال قاچاق معکوس گندم با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانتر بودن قیمت گندم در کشور‌های همسایه نسبت به قیمت خرید تضمینی در داخل کشور افزود: از آنجا که احتمال می‌رفت با توجه به افزایش نرخ ارز امسال شاهد قاچاق معکوس باشیم بنابراین سازوکاری اندیشیده شد تا هر نوع حمل و نقل گندم در کشور مستند سازی و شناسنامه دار شود و این اقدام بحث قاچاق را به شدت کاهش داده است.
حجتی با تاکید براینکه هم اکنون هر گونه حمل ونقل گندم در مبادی و مسیر‌ها کنترل می‌شود گفت: محموله‌های گندم در مسیر کنترل می‌شود و باید مبدا و مقصد آن مشخص باشد و اگر باری خلاف قانون و مقررات حمل شود با آن برخورد خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمادگی موجود دربین دستگاه‌ها اعم از گمرکات، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی و همکاری خوب بین بخشی احتمال قاچاق معکوس گندم را بسیار پایین آورده است گفت: البته ممکن است بصورت پراکنده مواردی مشاهده شود، اما بصورت سازمان یافته امکان قاچاق معکوس گندم وجود ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فصل اقتصاد، تاریخ انتشار2 تیر 98 ، کدخبر: 379662، www.fasleqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین