پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با مدیریت آب و اجرای سیستم های نوین آبیاری در کشور طی پنج سال اخیر، میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی سالانه شش درصد رشد داشته است.

شعار سال: حجتی اظهار داشت: انتقال آب از مبدا تامین تا پای گیاه بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و برای افزایش راندمان آبیاری، نزدیک به دو میلیون و ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی اظهار کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم با پشتیبانی رهبری، دولت و مجلس شورای اسلامی و همکاری کشاورزان نزدیک به ۹۰۰ هزار هکتار از زمین های زراعی به سیستم های آبیاری نوین مجهز شد و این کار خوب ادامه خواهد داشت.

حجتی ادامه داد: راندمان آبیاری زمین های کشاورزی در طی پنج سال گذشته از ۳۹ درصد به ۴۴ تا ۴۵ درصد رسیده و این کار بزرگی است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کار کم هزینه تر و جدی تر دیگری که در حوزه افزایش بهره وری آب صورت می گیرد، اجرای برنامه های بهزراعی و تحقیقاتی، دقت در توزیع و ارائه نوع بذر و نهال و سیستم کشت آنها و توسعه گلخانه هاست که آثار خوبی داشته است.

او گفت: سال زراعی ۹۷ - ۹۶ از نظر میزان بارش سال سختی بود اما با عنایت خدا، اجرای این فعالیت ها و مشارکت کشاورزان شاهد رشد و بهره وری بخش کشاورزی بودیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، تاریخ 18 اسفند 97، کد مطلب: 109453: www.tehran.ma.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین