پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
انبار تجهیزات پزشکی شرکت متخلفی که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش لوازم پزشکی به بیمارستان‌ها کرده بود، شناسایی و پلمب شد.
شعارسال:انبار تجهیزات پزشکی شرکت متخلفی که به صورت غیرقانونی اقدام به فروش لوازم پزشکی به بیمارستان‌ها کرده بود، شناسایی و پلمب شد.

 در پی رصد اطلاعاتی گشت تعزیرات حکومتی استان تهران مبنی بر فعالیت غیر مجاز یک شرکت فروش و توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی در پایتخت، ماموران گشت تعزیرات حکومتی به خیابان سنایی اعزام شدند تا با این شرکت قاچاق تجهیزات پزشکی برخورد کنند.

پس از حضور ماموران گشت تعزیرات حکومتی استان تهران به همراه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایران بررسی نهایی پرونده انجام شد.

امیر رضا خدادادی نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران  درباره جزییات این پرونده اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی از سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران مبنی بر فعالیت یک شرکت توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی مبنی بر ظن بر قاچاق بودن این اقلام، بررسی‌های کارشناسانه انجام شد.

وی با بیان اینکه شاخصه اصلی و مبنای دانشگاه علوم پزشکی ایران مبنی بر دارا بودن مجوز فعالیت یک شرکت پزشکی ثبت نام شرکت مذکور در سامانه سایت اداره کل تجهیزات پزشکی است، افزود: شرکت‌هایی که در راستای اقدامات پزشکی فعالیت دارند باید مشخصاتشان در این سامانه ثبت شود.

خدادادی تصریح کرد: با بررسی که از شرکت مذکور انجام شد متوجه شدیم که نام این شرکت در سامانه سایت اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت نشده است و مسئولان این شرکت به صورت غیر قانونی اقدام به توزیع و فروش تجهیزات پزشکی کرده‌اند.

وی افزود: مدیرعامل شرکت توزیع تجهیزات پزشکی مذکور که فردی پاکستانی الاصل است، با بیان اینکه در کارخانه‌ای که در کشورش دارد اقدام به تولید لوازم پزشکی می‌کند، مدعی شده که برای واردات این لوازم به ایران مشکلاتی در مسیرش قرار دارد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: در بررسی‌ فاکتور‌های فروش برخی از اقلام که به بیمارستان‌های پایتخت به فروش رفته بود مشاهده شد.

خدادادی در واکنش به اینکه با وجود عدم ثبت نام این شرکت در سامانه سایت اداره کل تجهیزات پزشکی، چگونه برخی از بیمارستان‌ها اقدام به خرید تجهیزات پزشکی از این شرکت کرده‌اند، گفت: یک سری از بیمارستان‌های دولتی اقدام به خرید این تجهیزات کرده بودند که این اقدام خلاف مقررات است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراغ متصدیان این بیمارستان‌ها خواهیم رفت و برخورد‌های لازم صورت خواهد گرفت.



وی افزود: اغلب لوازمی که در این شرکت در حال فروش و توزیع است ابزار جراحی و اتاق عمل است که در جراحی‌ها از این ابزار توسط پزشک‌های جراح استفاده می‌شود.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ارزش تجهیزات واقع در انبار این شرکت ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: محل انبار این شرکت تا اطلاع ثانوی و تا زمان ارائه مستندات لازم در خصوص قانونی بودن فعالیت شرکت از سوی مدیرانش، پلمب خواهد شد.

اما در ادامه حسین ایزدی رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران  با استناد به نظر کارشناس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره جزئیات این پرونده، اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده و وجود شواهد مشخص شد که ابزارآلات پزشکی به صورت فله‌ای وارد این شرکت شده و در این محل بسته بندی شده است.

وی افزود: با توجه به وجود ابزار بسته بندی و کالا به صورت فله‌ای، اینگونه برداشت می‌شود که تمام این تجهیزات در این محل بسته بندی و به مشتریان فروخته می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت در اظهارات خود مدعی شده است که در کشور پاکستان اقدام به تولید این لوازم پزشکی می‌کند، اما تاکنون هیچ مدرک و مستندی را در خصوص صحت صحبت‌هایش به ما ارائه نداده است.

وی افزود: متصدی این شرکت تاکنون مجوز توزیع اقلام پزشکی در کشور و تاییدیه فعالیت از دانشگاه علوم پزشکی ایران را به ما ارائه نکرده است که این خود دال بر نداشتن مجوز فعالیت این شرکت است.

رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه مالک اصلی این شرکت در کشور حضور ندارد و اکنون در کانادا زندگی می‌کند، گفت: با وجود ظن قاچاق تمام کالا‌های انبار این شرکت توقیف می‌شود و نماینده دانشگاه علوم پزشکی نیز بر اساس مقرارات خود این محل را پلمب میکند.

ایزدی با اشاره به اینکه با جمع آوری فاکتور‌های فروش تجهیزات پزشکی در این شرکت به سراغ بیمارستان‌هایی که اقدام به خرید تجهیزات پزشکی از این شرکت کردند، خواهیم رفت، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌هایی که اقدام به خرید تجهیزات از این شرکت کرده‌اند، مرتکب تخلف شدند؛ متصدیان بیمارستان باید از شبکه توزیعی که برایشان تعریف شده است اقدام به خرید تجهیزات می‌کردند که از انجام این اقدام خودداری کرده اند و این موضوع از نظر ما تخلف است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار4 تیر 98 ، کدخبر: 6976035، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین